اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستگاه های اجرایی مشکل آب کشاورزان قزوین را حل کنند

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تا ۲ یا ۳ ماه دیگر که محصولات کشاورزی به فصل برداشت خود می رسند آب مورد نیاز کشاورزان را به دست شان نرسانیم با تبعات زیادی در این حوزه روبرو خواهیم شد.

دستگاه های اجرایی مشکل آب کشاورزان قزوین را حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لطف الله سیاهکلی ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از روستاییان استان قزوین از سازمان جهاد کشاورزی تقاضای دریافت لوله دارند تا آب را به مزارع کشاورزی خود برسانند.

وی افزود: متاسفانه تا به امروز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین همکاری لازم را نداشته و اعتباری جهت تهیه لوله آب کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تخصیص نداده است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی با مدیریت صحیح می تواند با واحدهای تولیدی لوله آب کشاورزی قرارداد بسته و از این طریق، لوله آب کشاورزی را تهیه و به روستاییان متقاضی برساند.

سیاهکلی با اشاره به اینکه واگذاری لوله انتقال آب کشاورزی هزینه چندانی برای دولت ندارد، خاطرنشان کرد: تهیه لوله انتقال آب کشاورزی و اعطای آن به متقاضیان روستایی هزینه چندانی برای دولت ندارد و روستاییان در صورت دریافت لوله حاضر به انتقال آب از چاه ها به مزارع با هزینه خود هستند.

وی اضافه کرد: بعضی از صاحبان زمین و چاه های آب کشاورزی خود را مالک آب دانسته و آب فروشی می کنند. این درحالی است که بیشترین صاحبان چاه های آب کشاورزی در استان را اتباع خارجی تشکیل می دهند و یک کشاورز قزوینی باید منتظر بماند تا اینکه آیا آن شخص به او آب بفروشد یا خیر؟

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می تواند با تخصیص اعتبار به سازمان جهاد کشاورزی و عقد قرارداد خرید لوله آب کشاورزی از تولید کنندگان، گام موثری در جهت جلوگیری از خشکسالی و آسیب به باغات و مزارع بردارد.

سیاهکلی در پایان تاکید کرد: اگر تا ۲ یا ۳ ماه دیگر که محصولات کشاورزی به فصل برداشت خود می رسند آب مورد نیاز کشاورزان را به دست شان نرسانیم با تبعات زیادی در این حوزه روبرو خواهیم شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول