اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش ۲۹ درصدی درآمد مالیاتی استان قزوین

استاندار قزوین گفت: درآمدهای مصوب استان از طریق مالیات محقق شده و در یک سال اخیر با تلاش مدیران مربوطه شاهد افزایش ۲۹ درصدی بوده ایم.

افزایش ۲۹ درصدی درآمد مالیاتی استان قزوین


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عوامل موثر بر کاهش نرخ تورم در استان قزوین باید توسط دستگاه های مرتبط به صورت دقیق و منسجم بررسی شود.

وی افزود: در شاخص هایی که وضعیت استان قزوین به نسبت سایر استان ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد باید دستگاه های متولی به ویژه اداره کل اقتصاد و دارایی در جهت بهبود کیفیت و اصلاح آن شاخص  اقدامات لازم را با جدیت پیگیری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین در سال گذشته رتبه سی و یکم تورم را به خود اختصاص داده بود اذعان کرد: می طلبد مدیران ذیربط نسبت به تغییر وضعیت موجود در سال جاری اهتمام ویژه تری داشته باشند.

استاندار قزوین اضافه کرد: درآمدهای مصوب استان از طریق مالیات محقق شده و در یک سال اخیر با تلاش مدیران مربوطه شاهد افزایش ۲۹ درصدی بوده ایم.

اعلایی نزدیکی به پایتخت را از دلایل رشد قیمت مسکن در قزوین دانست و عنوان کرد: اینگونه به نظر می رسد با توجه به اینکه استان قزوین از استان های همجوار پایتخت کشور است این مسئله باعث دامن زدن به وضعیت تورم در حوزه مسکن خواهد شد.

وی تخصیص اعتبارات را از مهم ترین بخش های بودجه دانست و اذعان کرد: در سال گذشته شاهد تخصیص ۸۵ درصد منابع و اعتبارات مالی بودیم که در نوع خود بی نظیر است.

استاندار قزوین ادامه داد: با سفر رئیس جمهور به استان قزوین و با تخصیص اعتبارات مالی به پروژه های عمرانی به مدت ۱۰ سال بودجه در نظر گرفته شده است که در طی سه سال تمام این اعتبارت محقق خواهد شد.

اعلایی طراحی سامانه نظارتی (سان مپ) را از وظایف  سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان قزوین دانست و گفت: طراحی سامانه (سان مپ) جهت نظارت، بررسی و پالایش مصوبات سفر رئیس جمهور از اقدامات مناسب سازمان مدیریت برنامه و بودجه است و این سامانه باید در دسترس تمام دستگاه های خدمات رسان و اجرایی باشد.

وی اظهار کرد: با در دسترس گرفتن سامانه (سان مپ) در دستگاه های اجرایی نظارت بر پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

گفتنی است در ادامه این جلسه نماینده گان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظران جلسه و مدیران دستگاه های اجرایی به ایراد سخن پرداخته و گزارشی از عملکرد خود را ارائه کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول