اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم انتقال دام‌ها به خارج از مناطق مسکونی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سگ‌های ولگرد، گاو و گوسفندان باید از شهر فاصله بگیرند، گفت: متاسفانه در حال حاضر با شیوع بیماری‌های زیادی روبرو هستیم که می‌توان گفت وجود دام‌ها در این خصوص بی‌تاثیر نیست.

لزوم انتقال دام‌ها به خارج از مناطق مسکونی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، دهقان شهرانی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی مجتمع‌های دامپروری شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه سگ‌های ولگرد، گاو و گوسفندان باید از شهر فاصله بگیرند، گفت: متاسفانه در حال حاضر با شیوع بیماری‌های زیادی روبرو هستیم که می‌توان گفت وجود دام‌ها در این خصوص بی‌تاثیر نیست.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا باید دامداران از لحاظ بهداشتی و تعیین مکان مناسب برای دام‌هایشان اقدام کنند.

در ادامه این جلسه علی شریفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: هدف از تشکیل این جلسه، ضرورت مدیریت بهینه، محیط زیستی و بهداشتی فضولات دامی در مجتمع‌های دامپروری و نیز ایجاد وحدت رویه جهت کنترل نظارت بر نحوه عملکرد واحدهای گاوداری صنعتی و مجتمع‌های دامپروری است.

وی افزود: باید به دستورالعمل‌ها در خصوص اجرای ضوابط و الزامات زیست‌محیطی در تمام مراحل تفکیک، جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و حمل و نقل فضولات دامی، تصفیه و دفن بهداشتی فضولات در گاوداری‌ها بسیار توجه کرد.

در ادامه غلامرضا نعمتی مدیر امور دام و کارشناس معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به آنکه دفع فضولات حیوانی و فاضلاب حاصله از تولیدات دامی ممکن است در محیط زیست آلودگی‌ها و مشکلات مختلفی را به وجود آورد و همچنین به منظور بهینه‌سازی مصرف آب در صنایع کشاورزی و پرورش دام و گیاه لازم است فاضلاب دامداری‌ها تصفیه شود و از پساب و کودهای تولیدشده آن در سایر صنایع استفاده کرد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول