اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افزایش شانس آسیایی تراکتور

در صورت پیروزی تراکتور برابر مس کرمان شانس آسیایی این تیم افزایش می یابد.

افزایش شانس آسیایی تراکتور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتور با نتایج خوب و پیروزی های متوالی، هوادارانش را به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوارکرد.

باتوجه به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر تغییر تقویم لیگ قهرمانان از بهار-پاییز به پاییز-بهار در فصل آتی، در سال 2022 این رقابت‌ها برگزار نشد و مسابقات آسیایی با فرمت جدید از پاییز سال 2023 آغاز می‌شود. لذا می‌بایست سهمیه‌های باشگاه‌ها میان تیم‌های دارای عنوان در دوفصل فوتبالی تقسیم شود.

در بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال درباره تعیین-تکلیف سهمیه‌های آسیایی آمده است: 

«درصورتی‌که سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا (2+2) باشد، قهرمان لیگ‌برتر در فصل 1401-1400 و قهرمان لیگ‌برتر در فصل 1402-1401 به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام‌حذفی فصل 1401-1400 به‌عنوان سهمیه (Play Off) اول و قهرمان جام‌حذفی فصل 1402-1401 به‌عنوان سهمیه (Play Off) دوم معرفی خواهند شد»

«درصورتی‌که سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا (1+3) باشد، قهرمان لیگ‌برتر در فصل 1401-1400، قهرمان لیگ‌برتر در فصل 1402-1401 و قهرمان جام‌حذفی فصل 1401-1400 به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام‌حذفی فصل 1402-1401 به‌عنوان سهمیه (Play Off) معرفی خواهند شد».

اگر یک تیم دوفصل متوالی بتواند به‌عنوان قهرمانی برسد هم پیش‌بینی‌های لازم برای تقسیم سهمیه انجام شده است؛ به‌طوری‌که در توضیحات ارائه شده در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده: «در صورت کسب دو سهمیه توسط یک باشگاه؛ به‌طور مثال قهرمان لیگ‌برتر و قهرمانی جام‌حذفی و یا قهرمانی در هر دولیگ، یک سهمیه قطعی به باشگاه مذکور تعلق خواهد گرفت و سهمیه دیگر براساس رتبه به باشگاه‌های واجد شرایط بعدی در جدول مسابقات لیگ‌برتر فصل 1402-1401 تعلق خواهد گرفت».

در واقع باید گفت که با حذف استقلال از بازی‌های آسیایی، سهمیه قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر به جدول لیگ امسال منتقل شده و درحال حاضر یک سهمیه از فصل قبل به نساجی تعلق گرفته و سه سهمیه دیگر از لیگ‌برتر و جام‌حذفی امسال خواهد بود.

اگر یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس عنوان قهرمانی جام‌حذفی را تصاحب کند، تیم چهارم لیگ قطعا راهی آسیا خواهد شد.

درصورتی که تیمی جز پرسپولیس و استقلال و نساجی قهرمان جام‌حذفی شود، تنها راه حضور تیم چهارم لیگ در مسابقات آسیایی این است که مجوز حرفه‌ای پرسپولیس هم مانند استقلال باطل شود.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول