اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برنامه ترکمنستان برای راه‌اندازی پرواز‌های مستقیم به شرق‌آسیا، خاورمیانه و اروپا

شرکت هواپیمایی ملی ترکمنستان قصد دارد به کشورهای شرق آسیا، خاورمیانه و اروپا پرواز‌های مستقیم مسافری راه‌اندازی کند.

برنامه ترکمنستان برای راه‌اندازی پرواز‌های مستقیم به شرق‌آسیا، خاورمیانه و اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دوران صبوراف» رئیس آژانس «ترکمنستان هوا یولاری»، از قصد شرکت هواپیمایی ملی این کشور برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم مسافری در مسیر کشورهای شرق آسیا، خاورمیانه و اروپا خبر داد.

وی افزود: به این ترتیب در آینده ممکن است در مسیر سئول (کره جنوبی)، توکیو (ژاپن)، میلان (ایتالیا)، جده (عربستان سعودی)، هوشی‌مین سیتی و هانوی (ویتنام) از عشق آباد پروازهای مستقیم مسافری بدون ترانسفر در دسترس قرار گیرد.

صبوراف خاطرنشان کرد: علیرغم بی‌ثباتی در سراسر جهان، در سال 2023 افزایش 168.7 درصدی کل ترافیک مسافری نسبت به سال 2021 و رشد 136.3 درصدی در قیاس به سال 2022، پیش‌بینی می‌شود. رشد مورد انتظار حمل و نقل باری 155.4 درصد نسبت به سال 2021 و 112.7 درصد در قیاس با سال 2022 میلادی را تشکیل خواهد داد.

رئیس آژانس ترکمن هوا یولاری ضمن صحبت در مورد پروازها در مسیر کشورهای جدید، گفت: همچنین قرار است پروازهای باری جدیدی به میلان، توکیو و هنگ کنگ راه‌اندازی شوند.

امسال، ناوگان باری شرکت هواپیمایی «ترکمنستان» با دو فروند هواپیمای «ایرباس ای-۳۳۰ – 200پی 2 اف» تکمیل شد که به این شرکت هواپیمایی اجازه می‌دهد تا به طور فعال به توسعه و گسترش شبکه مسیرهای باری بین‌المللی خود ادامه دهد.

دولت ترکمنستان برای اجرای اهداف و پروژه‌های مربوط به شرکت هواپیمایی ملی خود بیش از 700 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

پایاین پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول