اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار فرستاده سازمان ملل با رئیس شورای ریاستی یمن

فرستاده سازمان ملل متحد در یمن در سفری به عدن با رئیس شورای ریاستی یمن وابسته به ریاض دیدار کرد.

دیدار فرستاده سازمان ملل با رئیس شورای ریاستی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در یمن امروز پنج‌شنبه در عدن با «رشاد العلیمی» رئیس شورای ریاستی این کشور دیدار کرد.

دفتر گراندبرگ پس از این دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی بر اهمیت حفظ پیشرفت طرف‌های یمنی برای دستیابی به صلح تأکید کرد.

وی در این دیدار العلیمی را در جریان آخرین تحولات و گفت‌وگوهای انجام شده با هدف اعتمادسازی، کاهش درد و رنج یمنی‌ها و زمینه‌سازی برای ازسرگیری روند سیاسی، قرار داد.

گراندبرگ همچنین بر اهمیت حفظ پیشرفت طرف‌های یمنی در سایه تلاش‌های منطقه‌ای برای حمایت از این طرف‌ها جهت دستیابی به توافق تأکید کرد و گفت: «این امر تنها از طریق گفت‌وگو، وجود اراده سیاسی و ارائه امتیازات دو طرف به نفع ملت یمن ممکن خواهد بود».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، فرستاده سازمان ملل در یمن تصریح کرد که گفت‌وگوهای مثمر ثمر و اساسی با العلیمی درباره راهکارهای حل و فصل مسائل اصلی یمنی‌ها و دستیابی به فرآیند فراگیر تحت نظارت سازمان ملل انجام داده است.

وی افزود: همچنان به حمایت از دستیابی به راه‌حل پایدار درگیری‌ها که بیانگر اراده ملت یمن است، پایبند هستم.

اخیرا تحرکات دیپلماتیک بین‌المللی برای تقویت روند آتش‌بس در یمن و دستیابی به توافق صلح فراگیر برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور افزایش یافته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول