اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 130 میلیون یورویی آلمان به بخش صنعت و حمل‌ونقل ازبکستان

بانک ملی امور اقتصادی خارجی ازبکستان و Deutsche Bank AG آلمان قرارداد وامی به مبلغ 130 میلیون یورو امضا کردند.

وام 130 میلیون یورویی آلمان به بخش صنعت و حمل‌ونقل ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک ملی امور اقتصادی خارجی ازبکستان و Deutsche Bank AG آلمان، قرارداد وامی به مبلغ 130 میلیون یورو امضا کردند.

این وام برای حمایت از طرح‌هایی در زمینه‌های حمل و نقل، تولید و دیگر حوزه‌ها اختصاص داده خواهد شد.

در چارچوب سفر «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به آلمان نشست بازرگانی ازبکستان و آلمان با حضور شرکت‌ها و نهادهای مالی دو کشور برگزار شد.

این قالب بازرگانی به محافل بازرگانی دو کشور امکان بررسی پتانسیل روابط دوجانبه، شناسایی نقاط رشد و فرصت‌های جدید برای برقراری روابط تجاری، تشدید سرمایه گذاری‌های متقابل و افزایش تجارت بین ازبکستان و آلمان را فراهم کرد.

در چارچوب این نشست بازرگانی بین بانک ملی امور اقتصادی خارجی ازبکستان و Deutsche Bank AG قرارداد وامی برای جذب یک خط اعتباری به مبلغ 130 میلیون یورو امضا شد.

بانک ملی امور اقتصادی خارجی ازبکستان از طریق این خط اعتباری پروژه‌هایی را در زمینه‌های حمل‌ونقل، معدن و متالورژی، صنعت برق و تولید به مبلغ کل طرح 185 میلیون یورو تامین مالی خواهد کرد.

اجرای این طرح‌ها زیرساخت‌های حمل و نقل را بهبود و تولیدات صنعتی کارخانجات را گسترش و بیش از هزار شغل جدید ایجاد و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا به ارزش بیش از 20 میلیون یورو را تامین می‌کند.

Deutsche Bank AG یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای مالی آلمان از لحاظ دارایی به مبلغ یک تریلیون و 400 میلیارد یورو، سرمایه 74 میلیارد یورو و سود یک میلیارد و 300 میلیون یورو است.

آلمان در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی استقلال ازبکستان‌ را به رسمیت شناخته و در تاریخ 6 مارس سال 1992 میلادی میان ازبکستان و آلمان روابط سیاسی برقرار شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول