اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مبارزه شیمیایی علیه سن غلات در ۱۹۰۰۰ هکتار از اراضی فامنین

مدیر جهاد کشاورزی فامنین از مبارزه شیمیایی علیه سن غلات در ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

مبارزه شیمیایی علیه سن غلات در ۱۹۰۰۰ هکتار از اراضی فامنین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان منصور خزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع غلات کشت شده در فامنین ۵۰ هزار و ۳۳۰ هکتار است اظهار کرد: کشت گندم معادل ۳۹ هزار هکتار بوده که ۳۸ هزار هکتار گندم آبی و ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۱ هزار هکتار نیز زیر کشت جو رفته است افزود: در حال حاضر در مرحله داشت غلات هستیم در این مرحله سمپاشی علیه آفت در مرحله سن مادر در سطحی بالغ بر ۱۹ هزار هکتار محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین در ادامه یادآور شد: نخستین ریزش سن غلات در تاریخ ۶ فروردین در مزارع روستای حسام‌آباد مشاهده شد که با اطلاع رسانی‌ لازم در این خصوص از سوی کارشناسان بخش دولتی و خصوصی مقابله را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز به عنوان یکی از عوامل محدودکننده در دستور کار کارشناسان شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی قرار گرفته است تصریح کرد: در ۵ هزار هکتار از اراضی غلات آبی و دیم شهرستان کنترل علف‌های هرز سم‌پاشی انجام شده است.

خزایی اضافه کرد: در راستای حفظ محصول استراتژیکی چون گندم و جو از تمام ظرفیت کارشناسان جهاد کشاورزی، تعاونی‌های تولید، کارشناسان جهش تولید و بسیج مهندسان استفاده خواهیم کرد تا سطح مبارزه قابل قبولی در زمینه کنترل آفت سن غلات داشته باشیم.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول