اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

وزیر علوم جزئیات سامانه «نخبگان و آینده‌سازان» را تشریح کرد/ سامانه‌ای برای شناسایی پژوهشگران ایرانی در داخل و خارج از کشور

درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان یا همان سامانه دانا، قرار است که رونمایی شود؛ از وزیر علوم پرسیدیم که این سامانه به چه کار می‌آید و ضرورت وجود آن چیست؟

وزیر علوم جزئیات سامانه «نخبگان و آینده‌سازان» را تشریح کرد/ سامانه‌ای برای شناسایی پژوهشگران ایرانی در داخل و خارج از کشور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در نشست خبری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که روز گذشته در محل مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برگزار شد، از رونمایی «درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان» خبر داد.

* ضرورت رونمایی از سامانه دانا

اما درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان که از آن به عنوان سامانه دانا نام برده می‌شود، چیست و رونمایی از آن به چه کار می‌آید؟

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: سامانه دانا یا درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان در راستای اولویت‌های وزارت علوم در بخش مرجعیت‌‌سازی علمی رونمایی می‌شود که با اطمینان می‌گویم در آینده این سامانه جزء افتخارات دولت سیزدهم است.

وزیر علوم افزود: اساتید، محققان و دانشجویان و دانش پژوهان کشورهای اسلامی جامعه هدف این سامانه هستند و براساس برآوردها حداقل یک میلیون نفر در کشور خودمان و پنج میلیون نفر در کشورهای اسلامی جزء مخاطبان این سامانه می‌شوند.

وی درباره کارکرد این سامانه گفت: ایجاد شبکه علمی – اجتماعی کشور های اسلامی، ارتقاء دیپلماسی علمی-فناوری ما بین دانشمندان جهان اسلام، مرجعیت علمی و فناوری در سطح کشورهای اسلامی، تعیین شناسه محققان ISC-ID، شناسایی محققان و پژوهشگران ایرانی در داخل و خارج از کشور، شناسایی محققان و پژوهشگران کشورهای اسلامی، افزایش رویت پذیری پژوهشگران، یافتن فرد متخصص و صاحب نظر برای ارجاع نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی شرکت‌های دانش بنیان، صنایع خصوصی، دولتی و دستگاه‌های دولتی و ارتباط نظام مند سامانه (دانا) با سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) از اهداف رونمایی سامانه دانا به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در ابتدای آغاز به کارش در مسند وزارت پنج اولویت را در رأس کار این وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن مطرح کرد؛ مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش پنج اولویت اصلی وزارت علوم است؛ سامانه دانا در راستای اولویت مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری رونمایی می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول