اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سند تحول حوزه هنری، خط‌مشی استان‌ها را مشخص می‌کند

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: با نگاه و هدف طرح جامع از مفاخر حوزه های مختلف استان گلستان، سند زیست بوم هنری استان گلستان تهیه و تدوین می شود. سند تحول حوزه هنری خط‌مشی استان‌ها را مشخص می کند.

سند تحول حوزه هنری، خط‌مشی استان‌ها را مشخص می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر امروز سید حسام بنی فاطمه در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس گلستان اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری و خبر نویسی در حوزه های گوناگون به‌صورت مجازی سبب می شود تا استعدادهای نسل جوان و نوجوان ما شناسایی شده و افراد منتخب در راستای شکوفایی این استعدادها، آموزش های تکمیلی را دیده و تربیت شوند.

وی تصریح کرد: در این راستا در فاز نخست حوزه هنری، باشگاه رشد نوجوان و جوان در گروه های سنی مختلف تشکیل شده است و حدود ۱۶۰ دانش آموز گلستانی در این طرح شناسایی شدند‌ که طی یک دوره سه ساله، از تیرماه امسال، آموزش های تخصصی هنر را می گذرانند.

رئیس حوزه هنری گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان با توجه به تنوع اقوام، سرزمین برادری نیز بوده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گلستان رنگین کمان اقوام بوده، اما در این سال‌ها به موضوع سرزمین برادری و وحدت اقوام توجه ویژه نشده که این برادری اقوام در استان گلستان برای مردم بسیار جذاب است و باید این حقیقت در گلستان، به مردم در سطح کشور نیز معرفی و نشان داده شود.

بنی فاطمه گفت: تربیت، تولید و ترویج سه موضوع مهمی بوده که حوزه هنری گلستان در دستور کار قرار داده و انتظار می رود دستگاه های فرهنگی و هنری نیز در این امر مشارکت و همکاری نمایند‌. همچنین نیاز است تا رسانه ها و اصحاب خبر نیز در ترویج تولید محتوا ما را یاری کنند.

وی با اشاره به اقدامات شاخص حوزه هنری استان در سال گذشته بیان کرد: رونمایی از نقاشی" واعتصموا"، اجرای نمایش بچه های مسجد، رونمایی از کتاب قیام پاییزی،خاطره گویی روایت پیشرفت، برگزاری نخستین جشنواره بداهه نویسی مشق مادر در رشته خوشنویسی با حضور ۳۱ استان، رویداد یک‌صدا ایران، تهیه نماهنگ شهیدای شیراز و غیره از جمله اقدامات سال گذشته است.

رئیس حوزه هنری گلستان ابراز کرد: یکی از رویکردهای دوره تحول حوزه هنری مسئله محوری بوده که در این راستا کارگاه طراحی پوستر خلیج گرگان به عنوان یکی از موضوعات مهم استان برگزار شد.

وی از برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و یادآور شد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی نهادهای کتابخانه های عمومی کشور در قالب های پویش کتابخوانی(قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش هایی از کتاب)، سوالات چهار گزینه ای از منابع جشنواره، هنرهای تجسمی(نقاشی،طراحی،کلاژ،خطاطی و خوشنویسی)، دست سازه(کاغذ برش خورده، کتاب سازی و روزنامه دیواری)، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال و غیره برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره در دو سطح ملی و استانی بصورت فردی،گروهی و خانواده برگزار می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول