اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طراحی نرم‌افزار بومی اتوماسیون و خودکارسازی فرآیندهای سازمانی

نرم‌افزار اتوماسیون و خودکارسازی فرآیندهای سازمانی، یکی از محصولات دانش‌بنیان ایرانی است که انجام فرایندهای مدیریت را در سازمان‌ها تسهیل می‌کند.

طراحی نرم‌افزار بومی اتوماسیون و خودکارسازی فرآیندهای سازمانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات، با طراحی و توسعه نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری، زمینه را برای تسهیل فرآیندهای سازمانی فراهم کرده است.

محسن کامیار، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان توسعه سامانه‌های رایانه سماتوس، با اشاره به ارائه راهکارهای فناورانه و نوآورانه در حوزه اتوماسیون و خودکارسازی فرآیندهای سازمانی، افزود: نرم‌افزار اتوماسیون اداری تحت وب پیوند یک سیستم جامع و یکپارچه برای مکانیزه‌کردن فرآیندهای سازمان، گردش مکاتبات سازمانی، بایگانی و مدیریت اسناد سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به توسعه این نرم‌افزار مبتنی‌بر فناوری متن‌باز گفت: سازمان الکترونیک پیوند شامل زیرسیستم‌های گردش مکاتبات، فرآیندساز، گزارش‌ساز و آرشیو اسناد است. با مدیریت مکاتبات، در بستری الکترونیک، امکان مدیریت مکاتبات در سطح نامه‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای کاربر فراهم می‌شود.کاربران با توجه به سطوح دسترسی و جایگاه سازمانی اعطا شده، امکان ارجاع، عطف و پیرو، ثبت دستور، مهلت پاسخگویی، طرح فوریت و رده محرمانگی و مشاهده سابقه و گردش در سازمان و بایگانی، طبقه‌بندی و جستجو در میان اسناد سازمانی بر مبنای دسترسی‌های ارائه شده برخوردار خواهند شد.

این فعال حوزه فناوری، با اشاره به برخی از ویژگی‌های کاربری این سامانه عنوان کرد: با استفاده از این سامانه می‌توان به امکاناتی همچون دسته‌بندی نامه‌ها در سه دسته داخلی، صادره و وارده، پیاده‌سازی فرایند امضای نامه و امکان امضا با قفل سخت‌افزاری، تعریف انواع عملیات خودکار مانند نیابت، ارجاع خودکار، تعریف انواع الگوهای چاپ، تبادل اطلاعات بین سازمانی، ثبت تمامی وقایع و رویدادها و امکان گزارش‌گیری مدیریتی دسترسی یافت.

کامیار، مهمترین ویژگی سامانه پیوند را همگام‌سازی سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی با استاندارهای جهانی دانست و افزود: قابلیت‌های این سیستم موجب می‌شود تا سازمان‌ها بتواند علاوه بر بهینه کردن فرآیندهای موجود و مکانیزاسیون آن‌ها، به طراحی و ترسیم فرآیندهای احتمالی و آتی در ساختار اداری نیز بیاندیشند. همچنین افزایش کارایی، دقت و کاهش خطاهای انسانی در امور اداری و نیز تحول در مدیریت و رصد امور مربوط به کارکنان و دریافت گزارشات مدیریتی در سازمان را بتوان مشاهده کرد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان توسعه سامانه های رایانه سماتوس، با اشاره به مخاطبان این سامانه نرم‌افزاری عنوان کرد: سازمان‌های دولتی و خصوصی، شهرک‌های صنعتی و شرکت‌ها، دانشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی تنها بخشی از مخاطبان بالقوه این سامانه به شمار می‌روند. استفاده از این سامانه، دستاورد چشم‌گیری برای مدیران صنایع، کارشناسان سازمان، کارکنان دبیرخانه و همچنین ارباب رجوع یک سازمان و در نهایت حفظ محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.

وی، با اشاره به فراهم شدن امکان تعامل سازمانی و بین سازمانی، افزود: در این نرم‌افزار با توجه به حلقه مفقوده نظام بروکراسی اداری از طریق وارد کردن مفهوم وظیفه به ساختار اسناد سازمانی، سعی شده تا از طریق ابزارهای هوشمندسازی امکان ارائه اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری در حین تقسیم وظایف سازمانی در اختیار کاربر قرار گیرند.

این فعال فناور با بیان این‌که محصول کاملا تولید داخلی بوده و نسبت به نمونه‌های مشابه که از زیرساخت های خارجی استفاده می‌کند، محدودیت توسعه و دسترسی ندارد، عنوان کرد: ماژولار بودن و عدم نیاز به کدنویسی، تحت وب بودن، ارائه نسخه چند سازمانی مختص هلدینگ‍‌ها، عدم محدودیت و راه‌اندازی با حداقل نیاز سخت‌افزاری ممکن را می‌توان از مهمترین ویژگی‌های سامانه پیوند دانست.

کامیار، با اشاره به ایجاد اشتغال در این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: در حال حاضر به طور مستقیم با زیرمجموعه‌های تحت پوشش برای حدود 40 نفر اشتغال ایجاد شده است که امیدواریم با توسعه محصولات بتوانیم سهم بیشتری از اشتغال را در مجموعه ایجاد کنیم. همچنین به طور غیر مستقیم  با قراردادهای فی‌مابین مشاوران و پیمانکاران مربوطه در زمینه توسعه محصولات فناور توانستیم در این امر تاثیرگذار باشیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره نقش حمایتی دستگاه‌های اجرایی از جمله معاونت علمی و فناوری گفت: با پیگیری حمایت‌های مالی مصوب شده و ابلاغ شده شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین پیگیری معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی‌شده از ادارات امور مالیاتی استان‌ها، فرآیندهای زمان‌بر و بروکراسی‌های اداری پیش پای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول