اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

معلمی، حرفه‌ای تخصصی است/استادان تازه‌استخدام در دوره‌های منش استادی شرکت کنند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: معلمی و استادی حرفه و تخصص است، فردی که سرنوشت آینده سازان و آینده داران کشور را به او می سپاریم باید شرایط معلمی را داشته باشد. استادان تازه استخدام در دوره منش استادی شرکت کنند تا شیوه معلمی را بیاموزند، روسای دانشگاه ها و استادان نمونه تلاش کنند تا این حرف را بقبولانند که معلمی و استادی یک حرفه است‌.

معلمی، حرفه‌ای تخصصی است/استادان تازه‌استخدام در دوره‌های منش استادی شرکت کنند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی امین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با یاد و خاطره شهدای امنیت، شهدای سلامت، شهدای حریم و حرم علی الخصوص یاد و خاطره شهادت شهیدآیت الله مطهری روز معلم و استاد را تبریک گفت.
وی گفت:عزیزانی که امروز انتخاب شدند گل سرسبد کشور هستند و استادان نمونه نماد دانایی و مانایی جامعه علمی کشور هستند. استادان علاوه بر اینکه کارهای علمی انجام می‌دهند باید مراقب سلامت جسم و روح خود باشند. انتخاب اساتید نمونه با دقت و ظرافت ویژه ای صورت گرفته تا حق کسی ضایع نشود. افرادی که انتخاب شدند الحق والانصاف از هر لحاظ شایستگی داشتند، این افراد در زمینه‌های آموزش، پژوهش و فناوری سرآمد و در امور فرهنگی فعال و اثربخش هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه استادان نمونه ای که انتخاب شدند از روسای دانشگاه ها، مدرسین دانشگاه ها و از گروه های آموزشی و دوره های تحصیلات تکمیلی هستند، گفت: اکثر این افراد چاپ کتاب، ترجمه و تعدادی هم اختراع دارند.باید کتابچه ای در مورد همه استادان نمونه کشور از دوره اول آیین نکوداشت استادان نمونه کشوری یعنی سال ۱۳۷۰ با کارنامه ای از آنان منتشر شود تا جامعه علمی بداند چه استادانی داشتیم و داریم. بر این اساس، این کار عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اکثر اساتید نمونه در بعد شاگردپروری هم موفق بودند، گفت: بسیاری از استادان نمونه جزو دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جامعه علمی دنیا هستند. شرمنده‌ایم که نتوانستیم تعداد بیشتری از اساتید را انتخاب کنیم، باید به دانشگاه ها دست مریزاد گفت.

زلفی گل خاطرنشان کرد:اهدافی برای معرفی استادان نمونه وجود دارد که یکی از آن اهداف تحقق مرجعیت علمی است. این استادان مرجع جامع الاطراف هستند که باید در حوزه های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دستاوردهایی داشته باشند. امروز کشور را گران اداره می کنیم و جامعه دانشگاهی باید راهکاری برای این امر ارائه دهد. باید در تنظیم قوانین و مقررات همسویی منافع فردی و ملی را در نظر بگیریم.

وی گفت: معلمی و استادی حرفه و تخصص است، فردی که سرنوشت آینده سازان و آینده داران کشور را به او می سپاریم باید شرایط معلمی را داشته باشد. استادان تازه استخدام در دوره منش استادی شرکت کنند تا شیوه معلمی را بیاموزند، روسای دانشگاه ها و استادان نمونه تلاش کنند تا این حرف را بقبولانند که معلمی و استادی یک حرفه است‌.

وی گفت: این باور را باید در جامعه دانشگاهی نهادینه کنیم که همه افرادی که در دانشگاه‌ حضور دارند، نقش تربیتی دارند. شیوه برخورد همه افراد حاضر در دانشگاه با دانشجو، در آینده دانشجویان موثر است. جدای از بحث فناوری و نوآوری باید نقش تربیتی دانشگاه را هم در نظر داشت.

گفتنی است در مراسمی که امروز در دانشگاه شهید بهشتی با حضور وزیر علوم برگزار شد، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه و معاونان آموزشی، پژوهشی، فناوری، اداری و مالی و مدیریت منابع این وزارتخانه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نیز تعدادی از روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها حضور داشتند که طی آن ۵۲ عضو هیئت علمی به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول