اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کمبود پزشک، دغدغه جدی تاکستانی ها/ بیمارستانی که بیشتر شبیه به درمانگاه است

مدیر شبکه بهداشت تاکستان گفت: کمبود پزشک عمومی و متخصص به عنوان مشکل اساسی بیمارستان شفای تاکستان دغدغه‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

کمبود پزشک، دغدغه جدی تاکستانی ها/ بیمارستانی که بیشتر شبیه به درمانگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، امروزه یکی از مشکلات اساسی مردم بحث بهداشت و درمان بوده و تأمین زیرساخت های آن از مطالبات اساسی شهروندان بوده و رسیدگی و رفع مشکلات این حوزه باید جزء الویت های دستگاه های متولی باشد.

برای بررسی میدانی این مشکل خبرنگار فارس سری به بیمارستانها و درمانگاه های شهرستان تاکستان زد و از تعدادی از مراجعه کنندگان سوالاتی پرسید که با توجه به پاسخ های دریافتی می توان فهمید که رضایتمندی بالایی از ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی ندارند. این افراد معطلی زیاد در بیمارستان، کمبود دکتر متخصص، ازدحام بیمار به دلیل آمدن از روستاهای اطراف به شهر برای ویزیت، انتقال بیماران در بیشتر موارد به شهر قزوین و ارجاع بیماران به مطب های متخصصان در بیرون از بیمارستان و هزینه بالای درمان در این مطبها و مواردی از این قبیل را از عوامل موثر در ایجاد نارضایتی معرفی کردند.

در این رابطه حسن رحمانی مدیر شبکه بهداشت تاکستان در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: موضوع کمبود پزشک در کشور واقعیتی انکار ناپذیر است و این مشکل مختص به این شهرستان نیست و در یکسال اخیر ما با مشکلاتی زیادی هم در بخش تخصصی و هم بخش عمومی مواجه شدیم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر در برخی از مراکز درمانی روستاها و بخش های تاکستان مانند ضیاءآباد، خرمدشت و اسفرورین نیز پزشک عمومی داریم.

مدیر شبکه بهداشت تاکستان ادامه داد: فارغ التحصیلان پزشکی باید در سامانه اطلاعات خود را ثبت و اعلام آمادگی کنند متاسفانه در یکسال اخیر ثبت اطلاعات فارغ التحصیلان پزشکی بسیار کم بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نمونه بارز کمبود پزشک در بیمارستان شفای تاکستان که یک بیمارستان عمومی محسوب می شود، قابل مشاهده است و درحال حاضر با کمبود متخصصان قلب، بیهوشی، جراحی و زنان مواجه هستیم.

رحمانی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری های معاونت بهداشت و درمان، معاونت توسعه پزشکی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان این تلاشها منتج به نتیجه نشده است.

وی بیان کرد: بیمارستان شفا تنها بیمارستان دولتی تاکستان است و تمام افراد جامعه که تحت پوشش بیمه روستایی، بیمه سلامت ایرانیان و خدمات درمانی هستند برای دریافت خدمات پزشکی به همین بیمارستان باید مراجعه کنند که به دلیل کمبود پزشک، دغدغه بسیاری از افراد را به دنبال داشته است.

مدیر شبکه بهداشت تاکستان یادآور شد: بیمارستان تامین اجتماعی نیز فقط به افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند خدمات کامل بیمه ای ارائه می کند و هزینه افراد تحت پوشش بیمه های دیگر آزاد محاسبه می شود و این موضوع برای شهرواندان مشکل ایجاد کرده است.

رحمانی اذعان کرد: در سطح شهر مطب های خصوصی تقریبا تمام رشته های تخصصی را دارند و با بحث کمبود پزشک مواجه نیستیم اما این مشکل در بیمارستان شفا کاملا ملموس است.

وی افزود: به طور مثال برای اداره اورژانس یک بیمارستان ۷ پزشک عمومی نیاز است تا خدمات استانداردی به بیماران ارائه گردد اما متاسفانه اورژانس شفا فقط با ۲ پزشک عمومی اداره می شود که کار را بسیار سخت می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: بیمارستان شفا در موضوع کمبود پزشک عمومی هم دچار مشکلات زیادی است، شما تصور کنید یک بیمار تصادفی که حتی یک دقیقه برای نجات آن حیاتی است بیمارستان مجبور است فرد حادثه دیده را به قزوین اعزام کند که در این فاصله و در بین راه قطعا ممکن است حوادث ناگواری رخ دهد و این اجتناب ناپذیر است در صورتیکه اگر پزشک متخصص جراحی و بیهوشی داشتیم اینگونه حوادث قابل پیشگیری بود.

رحمانی در پایان تاکید کرد: بیمارستان شفای تاکستان متاسفانه به یک درمانگاه بزرگ تبدیل شده که صرفا بیمار به قزوین انتقال می دهد. متاسفانه با این وجود تلاش ها و پیگیری های مسئولین مربوطه جهت تامین پزشک عمومی و متخصص مورد نیاز شهرستان تا امروز نتیجه ای نداشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول