اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تشدید نظارت بر بازار مرغ کرمانشاه/ تأمین نیاز استان اولویت مرغداران باشد

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تأمین نیاز استان باید در اولویت تولید و عرضه مرغ توسط مرغداران باشد.

تشدید نظارت بر  بازار مرغ کرمانشاه/ تأمین نیاز استان اولویت مرغداران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با همراهی فرماندار روانسر و مدیران‌کل دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت، معاون جهاد کشاورزی استان از تعدادی از مرغداری‌های شهرستان روانسر (مرغداری‌های بانچیا، کانی خضران و کره حسن‌آباد)  بازدید و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کردند.

محمدی در آخرین بازدید خود از کشتارگاه زاگرس شهرستان روانسر هم دیدن کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه در حاشیه این بازدیدها، اظهار کرد: یک نظارت ویژه در استان راه انداخته‌ایم از مرغداری تا کشتارگاه و از کشتارگاه تا درب مغازه و دست مردم؛ هر شب تیمی از استانداری برای بازرسی به یکی از شهرستان‌ها خواهد رفت و کارگروه‌های گشت مشترک در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه تولید مرغ در کشور به‌صورت هوشمند برنامه‌ریزی نشده و هر سال دو تا سه نوسان را شاهد هستیم، یک نوسان افزایشی یعنی مازاد تولید و شاهد ضرر و زیان مرغداران و زمانی شاهد کاهش تولید هستیم. در زمستان گذشته افزایش تولید را داشتیم که معمولا بعد از آن کاهش تولید را داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: این کاهش تولید مصادف شد با ایام عید نوروز که تقاضای مضاعفی هم داشتیم، که متأسفانه علاوه بر آن نوسات نرخ ارز و ۱۰ تا ۲۰ روز تأخیر در توزیع نهاده‌ها سبب شد با کاهش تولید در سطح کشور مواجه شویم و بازار دچار تلاطم شد.

وی افزود: بهترین راهکار در حال حاضر برای جلوگیری از تلاطم تزریق مرغ منجمد است و خوشبختانه با توجه به اینکه الان جوجه‌ریزی در سرتاسر کشور داریم و تقریبا تولید به میزان مصرف مردم می‌رسد.

محمدی در خصوص افزایش قیمت مرغ، گفت: قیمت را عرضه و تقاضا در سطح بازار تعیین می‌کند، قیمت مصوب دولت ۶۳ هزار بوده که به علت کمبودها در سطح بازار شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی در پایان از تولیدکنندگان و مرغداران سطح استان درخواست کرد، تأمین نیاز استان در اولویت تولید و عرضه مرغ باشد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول