اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات گسترده در ایتالیا و هلند به مناسبت روز کارگر

هزاران نفر در شهرهای مختلف ایتالیا و هلند روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی کارگر به تظاهرات پرداخته و خواستار افزایش حقوق و دستمزد خود به دلیل افزایش شدید تورم در این کشورها شدند.

تظاهرات گسترده در ایتالیا و هلند به مناسبت روز کارگر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کارگران در کشورهای ایتالیا و هلند روز دوشنبه و به مناسبت روز جهانی کارگر به تظاهرات پرداختند.

اتحادیه‌های کارگری از دولت‌های این دو کشور درخواست کردند که سیاست‌هایی را اتخاذ کرده که به بهبود شرایط کارگران منجر شود و خواسته‌های آنها در زمینه حقوق و دستمزد را پاسخگو باشد. 

در ایتالیا، «جورجیا ملونی» نخست وزیر این کشور با تظاهرات گسترده‌ای مواجه بود و اتحادیه‌های کارگری در این کشور از دولت وی خواستند تا دستمزدها افزایش یافته و اصلاحاتی نیز در خصوص سیاست‌های مالیاتی این کشور اتخاذ کند.

این در حالی است که دولت ملونی قصد دارد روز دوشنبه از بسته جدیدی در خصوص کارگران رونمایی کند. 

در این بسته ارائه قراردهای شغلی یک تا دو ساله را برای شرکت‌های ایتالیایی آسانتر کرده و تدابیری نیز در خصوص فقر زدایی در این کشور اروپایی اندیشیده شده است. 

ملونی که قرار است روز دوشنبه جلسه‌ای را در مورد اصلاحات قانون کار برگزار کند، گفت برای تشویق افراد توانمند به کار، بسته جدید «دستمزد شهروندی» را کاهش خواهد داد.

این بدان معناست که یارانه افراد تهیدست که بین 18 تا 59 سال دارند به 350 یورو در ماه کاهش خواهد یافت. این در حالی است که این میزان در حال حاضر برای هر خانواده 550 یورو است. 

خانواده‌های تهیدستی که فرزندان کوچک داشته یا افراد معلول یا بانشسته دارند می‌توانند دریافتی بیشتری تا 500 یورو در ماه و حداکثر تا 30 ماه داشته باشند. 

در هلند نیز در روز جهانی کارگر تظاهرات برگزار شده و اتحادیه‌های کارگری خواستار افزایش حقوق کارگران شدند. 

بزرگترین اتحادیه کارگری هلند هشدار داده در صورتی که درخواست‌هایش برای افزایش حقوق به دلیل تورم شدید، محقق نشود خواستار اعتصاب خواهد شد. 

پایان پیام/./ ت 1471

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول