اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نیازمند اصلاح است/ آموزش و پروش در اجرای سند تحول تنهاست

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آئین نامه رتبه بندی نیازمند اصلاح است، بیش از ۶هزار حکم برای معلمان صادر شد و دولت کار خطیر و سنگینی انجام شد که باید شکرگزار بود، طبیعی است کار به این بزرگی با ایراداتی همراه باشد.

آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نیازمند اصلاح است/ آموزش و پروش در اجرای سند تحول تنهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، قاسم احمدی لاشکی در دیدار با فرهنگیان شهرستان آباده، اظهار کرد: شهرستان آباده را در سطح کشور علاوه بر پایتخت منبت جهان، به سرزمین آواها و سرود های زیبا شناخته می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: همه اقشار جامعه مدیون و نیازمند معلم هستند هرچند معلمان دارای مشکلاتی به ویژه در بخش معیشتی هستند اما هنگام انجام وظیفه تنها به تربیت خوب دانش آموزان می پردازند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: در دهه‌های اخیر تصمیمات خلق الساعه برخی دولت ها، آموزش و پرورش را با چالش روبرو کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: آموزش و پرورش تنها ترین دستگاه است که علیرغم تاکید سند تحول بر همکاری همه دستگاه‌ها هیچ یک از دستگاه ها در فرآیند تعلیم و تربیت حضور ندارد.

وی ادامه داد: چنان که بوعلی سینا می گوید، خردمندترین افراد باید معلم شوند لذا افرادی که در اعتقادات مشکل دارند نباید در قشر معلمان قرار گیرند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در تخصیص بودجه به آموزش و پرورش مجلس می توانست بهتر عمل کند دولت قبل فقط شعار داد و رتبه بندی را اجرا نکرد.

احمدی گفت: در اثنای اجرای رتبه بندی بیش از ۶ هزار حکم برای معلمان صادر شد و دولت کار خطیر و سنگینی انجام داد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش افزود: طبیعی است کار به این بزرگی با ایراداتی همراه باشد لذا در ادامه مسیر اصلاح انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نیازمند اصلاح است لذا مجلس شورای اسلامی و دولت باید این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

احمدی لاشکی افزود: بیش از ۴ هزار نیروی اداری داریم که مشمول رتبه بندی نشدند لذا باید با اصلاح نظام رتبه‌بندی مشکل این افراد را حل کنیم.

موفقت دانش‌آموزان در المپیادها نتیجه تلاش معلمان است

وی اضافه کرد: دانش آموزان ما در المپیادهای علمی جهانی خوش درخشیدند که این نتیجه تلاش همین معلمان متعهد ما بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر آشنایی معلمان با تربیت کودک تاکید و عنوان کرد: معلمان باید در دوره های ضمن خدمت مشارکت کنند و خود را به علم روز مجهز کنند.

وی ادامه داد: چنان که بوعلی سینا می گوید، معلم باید با وقار و با شخصیت باشد معلم اجازه ناهنجاری به خود نمی دهد اما مسئولین باید مشکلاتش راحل و فصل کنند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: در حوادث اخیر دشمن به تعطیلی مدارس کمر بسته بود اما معلمان تمام قد در برابر دشمن در خط مقدم ایستاد لذا این معلم باید از سوی جامعه تکریم شود.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول