اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برنامه‌ریزی انجام روزانه 22 سورتی پرواز حج توسط هما برای جابه‌جایی حجاج

مدیرعامل هما با اشاره به برنامه‌ریزی برای انجام روزانه تا ۲۲ سورتی پرواز حج برای جابه‌جایی حجاج امسال، گفت: برنامه داریم ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیماهای ATR و بخشی از ایرباس‌های ایران‌ایر را فعال کنیم.

برنامه‌ریزی انجام روزانه 22 سورتی پرواز حج توسط هما برای جابه‌جایی حجاج

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شمس الدین فرزادی پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هما، اظهار داشت: ما سهمی از هواپیماهای جدیدی که به تازگی وارد ناوگان شده است، نداریم، هما به دنبال تایپ‌های خاص هواپیما است و دنبال ایجاد تنوع تایپی در هواپیماهای ناوگان نیست.

وی ادامه داد: اصل اول ما توسعه و تقویت ناوگان از طریق برخط کردن هواپیمای زمین‌گیر است، برنامه داریم ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیماهای ATR و بخشی از ایرباس ها را فعال کنیم.

* برنامه‌ریزی انجام روزانه 22 سورتی پرواز حج‌ برای جابه‌جایی حجاج

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره پروازهای حج و آخرین هماهنگی‌ها در این باره اظهار داشت: برای پروازهای حج، ناوگان هما که مسئولیت جابه‌جایی زوار را بر عهده دارد، عملیات بسیار پرحجم و خاصی خواهد داشت؛ ۹۰ هزار زائر با ۸۰۰ پرواز جابه‌جا می شوند و زوار باید با آرامش و ایمنی جابه‌جا شوند، برای پروازهای حج‌ مشکل خاصی نداریم اما باید یک کار مهم و پرحجم ظرف دو ماه انجام شود.

فرزادی پور گفت: هواپیماهای مورد نیاز برای عملیات رفتِ پروازهای حج، محدود‌تر است اما برای پروازهای برگشت بیشتر از ۱۱ فروند هواپیمای فعال می‌خواهیم؛ برخی روزها ۲۲ سورتی پرواز حج انجام خواهد شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات سوختگیری در پروازهای حج گفت: برنامه برای سوخت‌گیری هواپیماهای زوار انجام شده است؛ از هواپیماهایی در پروازهای حج استفاده می‌کنیم که نیاز به سوخت‌گیری در عربستان نداشته باشد، اما اگر به هر دلیل نیاز به سوخت گیری در عربستان داشته باشیم، سوخت گیری خواهیم کرد و مشکلی در این باره نداریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول