اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات جنگلی دیلمان سیاهکل

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و تصویربرداری یک قلاده پلنگ در ارتفاعات جنگلی روستای جلیسه دیلمان سیاهکل خبر داد .

مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات جنگلی دیلمان سیاهکل

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: یکی از دوستداران محیط‌زیست شهرستان سیاهکل در ناحیه پیرکوه روستای جلیسه دیلمان  ، موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ شد.

وی  اظهار داشت با اشاره به اینکه وجود این گونه ارزشمند در این منطقه نشانگر مناسب بودن زیستگاه برای حیات آن است، اظهار کرد: پیش از این نیز در گشت و پایش‌های محیط‌بانان در مناطق تحت مدیریت استان به دفعات این گونه مشاهده و از آن تصویربرداری شده است.

عشوری اظهار داشت : مشاهده پلنگ و یا هر حیوان وحشی دیگری در نقطه نقطه استان گیلان خبر خوشایند و امیدوار کننده‌ای است و نوید آینده‌ای روشن را در حوزه محیط‌زیست استان می‌دهد، اما چگونگی رفتار با این حیوانات مسئله‌ای است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: استان گیلان با دارا بودن تنوع حیات وحش و تنوع زیست‌بومی، یکی از مهمترین استان‌های کشور از لحاظ حیات وحش و تنوع زیستی محسوب می‌شود و حفاظت از گونه‌های حیات وحش نیازمند مشارکت همه مردم است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول