اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

ابتکار دادگستری اسلامشهر در پرونده های طلاق/ الزام اخذ نظر مشاور خانواده

اولین نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره خانواده شهرستان اسلامشهر با حضور رییس شعبه 4 دادگاه خانواده این شهرستان و سرپرست اداره پیشگیری های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران دریکی از مراکز مشاوره خانواده شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

ابتکار دادگستری اسلامشهر در  پرونده های طلاق/ الزام اخذ نظر مشاور خانواده

به گزارش خبرنگار قضائی فارس،  در ابتدای این نشست نسیمی به نمایندگی از مدیران مراکز حاضر، ضمن تشکر از همکاری دادگستری شهرستان با بیان مشکلات وچالش ها، خواستار ارائه راهکار جهت ارتقاء کیفیت ارائه خدمات مشاوره خانواده شد. نسیمی گفت: باتوجه به اینکه در دستورالعمل اجرایی مدت زمان مناسب جهت مشاوره 45 روز ذکر شده است، تعیین مدت کمتر در پرونده های ارجاعی به مراکز باعث ایجاد مشکل در روند مشاوره گردیده و این امر باعث می شود مشاوره به صورت اصولی صورت نپذیرد و نتیجه دلخواه در راستای رسیدن به صلح وسازش حاصل نگردد.

وی گفت نباید ارزشیابی مراکز را معطوف به میزان درصد صلح وسازش کنیم، زیرا اگر صلح وسازشی هم صورت نگیرد امر مشاوره باعث می گردد طلاق با سلامت روان مطلوب تری اتفاق بیفتد و آسیب های آن کمتر باشد.

مردی، رییس شعبه 4 دادگاه خانواده دادگستری اسلامشهر در این نشست از کاهش ورودی پرونده های طلاق در این شهرستان خبر داد وگفت: با توجه به ورودی بالای پرونده های طلاق در این شهرستان، ارسال پرونده های طلاق به مراکز مشاوره و الزام به داشتن نظر متخصص روانشناسی و کارشناس حقوقی در این پرونده ها باعث افزایش میزان صلح وسازش و کاهش ورودی پرونده های دعاوی خانواده گردیده است.

مردی بیان داشت بر اساس دستور رییس دادگستری شهرستان اسلامشهر تمام پرونده های دعاوی خانواده باید در ابتدای امر نظر مراکز مشاوره خانواده را در داشته باشند و بدون داشتن نظر کارشناسی وقت رسیدگی به این پرونده ها داده نمی شود . این اقدام علاوه بر افزایش همکاری بین مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه و دادگستری باعث این امر گردیده که روند طلاق با سلامت روان مطلوب تری صورت پذیرد و کاهش قابل ملاحظه ورودی پرونده های دعاوی خانواده و افزایش آمار صلح وسازش در این شهرستان را در پی داشته باشد.

مردی افزود پرونده های طلاق در این شهرستان ابتدا به شورای حل اختلاف ارجاع می گردد و آن ها موظف هستند این پروند ها را به مراکز مشاوره خانواده ارجاع و پس از اخذ نظریه مشاوره مراتب را به دادگستری ارسال کنند.

رییس شعبه 4 دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت زمانی که صلح وسازش در زمینه مهریه و یا نفقه صورت می پذیرد این امر باعث می شود از تشکیل پرونده های دیگر در زمینه طلاق پیشگیری گردد و این یکی از عوامل مهم کاهش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی این شهرستان می باشد.

در پایان نشست آقای مردی در خصوص مشکلات مطرح شده توسط مدیران مراکز راهکارهای لازم را جهت ارتقاء کیفیت این مراکز و رفع مشکلات وجالش ها ارائه کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول