اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لزوم تدوین برنامه‌ای جامع برای شکوفا شدن روابط بین‌المللی/ اصفهان و ویتنام به‌دنبال گسترش ارتباطات

استاندار اصفهان گفت: از برنامه‌ریزی و طرح‌های ابتکاری برای همکاری با کشور ویتنام استقبال می‌کنیم و امیدواریم روابط میان دو کشور با نقش‌آفرینی اصفهان، به شکوفایی برسد.

لزوم تدوین برنامه‌ای جامع برای شکوفا شدن روابط بین‌المللی/ اصفهان و ویتنام به‌دنبال گسترش ارتباطات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در دیدار با سفیر ویتنام، خطاب به وی و هیأت همراه اظهار داشت: در ایام گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان به استان ما سفر کرده‌اید و از این رو امیدوارم روزهای خاطره‌انگیزی را در اصفهان سپری کنید.

وی با بیان اینکه اصفهان پیشینه تاریخ و فرهنگ ایران و موقعیت فوق‌العاده‌ای از لحاظ تاریخ تمدنی در مرکز ایران دارد، افزود: از بابت نگاه ویژه‌ای که کشور دوست ما ویتنام به ایران دارد بسیار خرسند و برای توسعه روابط میان دو کشور آماده هستیم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه مواضع ویتنام در عرصه‌های بین‌المللی جای تقدیر دارد، بیان کرد: در سال‌های گذشته نگاه جمهوری اسلامی اینگونه بوده که در یک برنامه‌ریزی متوازن با کشورهایی که نگاه مستقل و توانمندی در دنیا دارند ارتباط وسیعی داشته باشد البته وقتی به کارنامه مبادلات اقتصادی‌مان نگاه می‌کنیم نمره خوبی به خود و شما نمی‌دهیم و امید است این رفت و آمدها سبب شود تا شرایط برای ارتباط گسترده در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... فراهم شود.

استاندار اصفهان گفت: از برنامه‌ریزی و طرح‌های ابتکاری برای همکاری با کشور ویتنام استقبال می‌کنیم و امیدواریم روابط میان دو کشور با نقش‌آفرینی اصفهان، به شکوفایی برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند یک برنامه جامع هستیم تا روابط میان دو کشور در حوزه‌های مختلف به شکوفایی برسد و در این راستا کمیسیون اقتصادی میان دو کشور ظرفیت خوبی را برای این مهم فراهم می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: این امکان را داریم تا در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، فرهنگی، هنری، اقتصادی و ... میزبان کشور ویتنام باشیم و معتقدیم کسی که به ایران بیاید و اصفهان را نبیند، ایران را ندیده است لذا بازهم تاکید می‌کنم که از مقامات کشور ویتنام درخواست کنید تا به اصفهان سفر و از ظرفیت‌های این استان مطلع شوند.

استانداراصفهان بیان کرد: در سفری که نایب رییس مجلس ویتنام به اصفهان داشتند پیشنهاد خواهرخواندگی میان اصفهان و شهر «هوشی مین» را ارائه کردیم و بر این پیشنهاد مص‍ّر هستیم.

اصفهان شهر بازرگانی و کار است

سفیر ویتنام در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان، اظهار کرد: از دیدار با استاندار اصفهان بسیار خوشحال هستم و برای من باعث افتخار است که اصفهان را از زبان استاندارش می شنوم.

وی ادامه داد: اصفهان را بسیار دوست دارم زیرا غنی از میراث فرهنگی و صنایع دستی با ارزش است و معتقدیم اصفهان نصف جهان است.

سفیر ویتنام در ایران با یادآوری اینکه ما در آستانه برگزاری پنجاهمین سالگرد ارتباط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام هستیم، عنوان کرد: روابط میان دو کشور از سال ۱۹۷۳ شروع شده و این جشنی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد این روابط برگزار خواهیم کرد که می‌تواند برای دو کشور فرصت خوبی باشد تا ارتباطات خود را در زمینه‌هایی مختلف گسترش دهند، همچنین فرصت ملاقات مقامات عالی دو کشور ضمن این رویداد و امضای تفاهم‌نامه های مهم رقم خواهد خورد و به دنبال برگزاری یک جشن واقعی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای ما همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور بسیار مهم است، گفت: معتقدیم که همکاری‌های اقتصادی در سطح قابل قبولی نیست از این رو کمیسیون مشترک و مراوده کارآفرینان میان دو کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

سفیر ویتنام در ایران با اشاره به ظرفیت اصفهان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: در زمینه گردشگری نیز به‌دنبال توسعه روابط با اصفهان هستیم و این روابط می‌تواند بسیار راهگشا باشد. 

وی ادامه داد: من همیشه در حوزه گردشگری از اصفهان تعریف می‌کنم و سعی دارم با توجه به فرهنگ غنی اصفهان این شهر تاریخی را به مردم کشورم معرفی کنم زیرا اصفهان شهر سرسبز، بزرگ، زیبا و فعالی است از طرفی معتقدیم اصفهان شهر بازرگانی و کار است.

سفیر ویتنام در ایران عنوان کرد: مقامات شهر «هو شی می» در کشور ما مایل به برقراری ارتباطات بیشتر با اصفهان هستند و اگر اعلام آمادگی کنید زمینه‌های این ارتباط را فراهم خواهیم کرد.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول