اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم اختصاص بودجه‌ به ستاد خدمات سفر/ روند کاهشی سفرها در تأسیسات گردشگری سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه به ستاد خدمات سفر ۱۴۰۳ بودجه‌ اختصاص دهد، گفت: امسال با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان، تعداد سفرها در تأسیسات گردشگری این استان روند کاهشی داشت.

لزوم اختصاص بودجه‌ به ستاد خدمات سفر/ روند کاهشی سفرها در تأسیسات گردشگری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر استان سمنان در بخش‌ها و کمیته‌های مختلف اظهار کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد مفتخر به خادمی زوار علی بن موسی‌الرضا (ع) را دارد و ما از این جهت خرسندیم.

کرم‌زاده با اشاره به تلاش تمامی دست‌اندرکاران ستاد خدمات سفر استان سمنان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ گفت: هدف جلب رضایت مردم و مسافران و زائران بود و تمام تلاش‌ها در این راستا به نحو مطلوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت سیزدهم در راستای رضایتمندی مردم است، بیان کرد: رویکردها در تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی ارائه بهترین خدمات به مردم برای جلب رضایتمندی آحاد جامعه است و ما معتقدیم رضایتمندی مردم بهترین ثمره و پاداشی است که در دنیا و آخرت شامل حالمان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به اشاره به پذیرایی از مسافران و زائران در ایام نوروز در مجموعه نقش‌جهان سمنان گفت: این مجموعه یکی از مجموعه‌های تاریخی استان است که در دوره قاجار بنا شد و توسط بخش خصوصی خریداری و مرمت شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر است که بخش صنایع‌دستی نیز در این مجموعه راه‌اندازی شود.

کرم‌زاده با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال رشد تولید و کاهش تورم است و این بدان معناست که همگی باید تلاش کنیم تا این امر محقق شود، تأکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب راه‌گشا است و همان‌طور که ایشان فرموده‌اند واگذار کردن امور به بخش خصوصی یعنی سپردن کار به دست مردم و بر همین اساس تمام پروژه‌های گردشگری در استان سمنان توسط مردم و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی بسیار فاخری در استان سمنان وجود دارد، افزود: سال گذشته با تدابیر انجام‌شده از سوی استاندار سمنان در حوزه ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی به خوبی عمل شد و امسال نیز در قالب ۲۲۱ غرفه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و چادرهای عشایری و جلوه‌های همچون نوروزخوانی دیگر برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز در اقصی نقاط استان با هدف ایجاد رضایتمندی مردم و بسط گسترش شادی و نشاط اجتماعی ایجاد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه کاهش تصادفات یکی از موضوعات مورد توجه ستاد خدمات سفر استان سمنان بود، افزود: جاده، خودرو و عامل انسانی نظیر خستگی و خواب‌آلودگی راننده از جمله عوامل دخیل در بروز تصادفات است و در همین راستا و به منظور کاهش تصادفات رانندگی ۲۵۰ نقطه به همت و همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله راهداری و معاونت عمرانی استانداری سمنان نقطه‌گذاری و لکه‌گیری شد.

کرم‌زاده با تأکید بر اینکه درخواست ما این است که بودجه‌ای به ستاد خدمات سفر ویژه ۱۴۰۳ از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یابد، گفت: امسال با توجه به همزمانی تعطیلات نوروز با آغاز ماه مبارک رمضان تعداد سفرها در تأسیسات گردشگری استان سمنان روند کاهشی داشت و ضریب اشغال هتلینگ در استان نیز بیش از ۶۵ درصد بود.

 پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول