اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کمبود 750 معلم پرورشی و مشاور در مدارس چهارمحال و بختیاری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر با کمبود ۳۵۰ نفر معلم پرورشی و ۴۰۰ نفر مشاور در مدارس استان روبرو هستیم که این آمار به مرکز تهران ارسال شده تا در تعیین سهم آزمون استخدامی و جذب نیرو لحاظ شود.

کمبود 750 معلم پرورشی و مشاور در مدارس چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، افشین امیریان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری گفت: همه انسان‌ها در طول حیات خود همواره با معلمان مانوس هستند و معلمان امانت خطیری را در راستای سعادت یا نابودی یک ملت بر دوش می‌کشند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۷۵ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، بیان کرد: تجلیل از مقام شامخ معلم، رژه ورزشی دانش‌آموزان، نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان و تجلیل از معلمان جهادی بخشی از برنامه‌های پیش‌ رو است.

وی  با اشاره به اینکه ۲ نفر از معلمان استان منتخب کشوری شدند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۷۳ معلم در قالب ۱۱۵ گروه جهادی به ۴ هزار دانش‌آموز محروم خدمات ارائه دادند.

کسب ۲۷۰ مقام در حوزه پرورشی توسط دانش‌آموزان استان

امیریان افزود: دانش‌آموزان استان در بخش پرورشی ۲۷۰ مقام کشوری و در بخش تربیت‌بدنی ۱۸ مقام کشوری را در سال گذشته کسب کردند و در بخش استعدادهای درخشان نیز دانش‌آموزان توانستند مدال طلای اقتصاد کشور را کسب کنند.

وی در خصوص رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: رتبه‌بندی معلمان با اقدامات اولیه از طرف خود معلمان و بارگذاری مدارک آغاز و مشخص شد افراد با سابقه زیر ۱۵ سال تا رتبه ۳، افراد با سابقه ۱۵ تا ۲۱ سال تا رتبه ۴ و افراد بالای ۲۱ سال سابقه تا رتبه ۵ را می‌توانند به دست آورند اما این کسب رتبه منوط به بارگذاری مدارک است.

امیریان ادامه داد: احکام معلمان قبل از عید صادر شد و ۳۰ درصد افراد به این رتبه‌های کسب‌شده اعتراض داشتند که تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۱۵ نفر در آزمون استخدامی اردیبهشت‌ماه شرکت کردند، تصریح کرد: با توجه به کمبود معلمی که در سطح استان است در سال جاری از طریق آزمون استخدامی ۷۹۲ نفر شامل ۵۲۶ معلم ابتدایی و ۲۶۶ دبیر متوسطه جذب سیستم آموزشی می‌شود.

در ادامه غلامعلی خدیبی گفت: یکی از فعالیت‌های تربیتی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است بر این اساس اولین گام تجهیز و تعمیر اردوگاه‌های دانش‌آموزی شهید چمران سامان، قلعه‌تک و شمس‌آباد بود که با توجه به منابعی که در سفر ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش به استان اتفاق افتاد اعتبارات خوبی برای این اردوگاه‌ها رقم خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان به قم و جمکران، اظهار داشت: اردوی مشهد مقدس برای زیارت اولی‌ها نیز در آموزش و پرورش رقم خورده است و طی دو مرحله اجرا می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود ۳۵۰ نفر معلم پرورشی و ۴۰۰ نفر مشاور در مدارس استان روبرو هستیم که این آمار به مرکز تهران ارسال شده تا در تعیین سهم آزمون استخدامی و جذب نیرو لحاظ شود.

آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی به دانش‌آموزان در تابستان

 پژمان خلفیان نیز در این جلسه گفت: کمبود معلم در رشته‎‌های ادبیات فارسی، ریاضی، زبان انگلیسی، معارف و عربی، علوم اجتماعی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، فرهنگ و هنر و کار و فناوری در مدارس متوسطه اول و دوم و رشته‌های اکتروتکنیک، تاسیسات، صنایع شیمیایی، طراحی دوخت، کامپیوتر و مکانیک خودرو در هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای به چشم می‌خورد که قرار است از طریق آزمون استخدامی برای این رشته‌ها جذب نیرو صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای بحث آموزش، فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس و پژوهش‌سراها با اولویت کدنویسی و آموزش هوش مصنوعی در مناطق هفده‌گانه انجام می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول