اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تملک ۳ هزار واحد تولیدی توسط بانک‌ها/ بیش از ۱۵ هزار مصوبه ستاد تسهیل اجرایی شده است

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: ۳ هزار واحد صنعتی تملک شده بانکی داریم، ۲ سال آینده این واحدها معضلی برای بانک‌ها خواهند شد، بنابراین پیشنهاد می‌شود در کارگروه‌ها این واحدها مطرح و تعیین تکلیف شوند.

تملک ۳ هزار واحد تولیدی توسط بانک‌ها/ بیش از ۱۵ هزار مصوبه ستاد تسهیل اجرایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدباقر آقاعلیخانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان اظهار کرد: امروز در فضای جدیدی از تحولات تکنولوژیکی قرار داریم و این تغییرات سرعت کار را بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار واحد صنعتی تملک شده بانکی داریم، ۲ سال آینده این واحدها معضلی برای بانک‌ها خواهند شد، بنابراین پیشنهاد می‌شود در کارگروه‌ها این واحدها مطرح شده و تعیین تکلیف شوند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با تاکید بر اینکه واحدهای فعال و ظرفیت آن‌ها باید شناسایی شوند، گفت: ما تنها بدنبال واحدهای مشکل‌دار نیستیم، بلکه به دنبال این هستیم که ظرفیت واحدهای فعال نیز شناسایی، رفع مشکل و در نهایت توسعه پیدا کنند.

آقا علیخانی بیان داشت: برخی واحدها توجیه اقتصادی ندارند و باید صنعتی با قابلیت تولید و رقابت جایگزین شود، همچنان که پارسیلون لرستان فضای فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند صنعت دیگری در این واحد جایگزین شود.

وی با بیان اینکه لرستان زیرساخت خوب برای تامین انرژی و نیروی انسانی دارد، گفت: لرستان نه استان ضعیفی است که آیتم‌های تغییر را نداشته باشد، بلکه استانی میانه است که بسته‌های پیشنهادی را برای توسعه باید ارائه داد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دولت به کمک بخش خصوصی آمده و اهلیت سرمایه‌گذار برایش مهم است، گفت: امروز در مقابل خیلی از کشورهای قدرتمند ایستاده‌ایم، تحریم تنها ۲۰ درصد بر پرونده‌های ورودی به ستاد تسهیل موثر بوده و ۸۰ درصد مشکلات واحدها در ستاد تسهیل قوانین و مقررات و مدیریتی است.

آقا علیخانی با تاکید بر اینکه نباید واحدها را به مرحله تملک برسانیم، گفت: نمی‌توان فرمول مشترکی برای همه واحدهای تملک شده بکار گرفت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۵ پرونده را در ستاد تسهیل سراسر کشور بررسی کردیم که از این تعداد در مجموع ۱۵ هزار و ۲۱۵ مصوبه اجرایی و ۴ هزار و ۴۶۵ مصوبه نیز اجرایی نشده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول