اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

زاکانی: ۶۶ درصد سفرهای درون شهری با خودروی شخصی است

شهردار تهران گفت:66 درصد سفرها در روز با خودرو ی شخصی و 34 درصد با وسایل حمل و نقل عمومی است.

زاکانی: ۶۶  درصد سفرهای درون شهری با خودروی شخصی است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و چهل سومین جلسه شورای اسلامی شهر ضمن تبریک روز شوراها گفت:مسئله ای که در حوزه حمل و نقل مد نظر داریم منجر به برداشتن گام های بلند برای رشد کیفیت زندگی مردم خواهد شد.

زاکانی گفت: امروز در حمل و نقل شهر تهران 66 درصد سفر با خودرو های شخصی و 34 درصد با وسایل حمل و نقل عمومی است که سهم اتوبوس حدود 10 درصد است.

شهردار تهران گفت:ما 7 خط فعال مترو داریم که حدود 10 درصد حمل و نقل شهر را تشکیل میدهد که البته بعضی از خطوط مترو از فرسودگی رنج میبرد و 4 خط هم نیازمند توسعه است.

شهردار تهران افزود: ما امروز هدف گذاریمان این است که در سال 1402 این رقم 34 درصدی استفاده از حمل و نقل عمومی را به 45 درصد تبدیل کنیم یعنی باید بتوانیم 9 درصد به این رقم بیفزاییم.

زاکانی گفت:چشم انداز ما نیز برای سال 1404 این است که این 34 درصد استفاده از حمل و نقل عمومی به 70 درصد تبدیل شود به طوریکه فقط 30 درصد از سفر های درون شهری با خودرو شخصی انجام شود.

زاکانی ادامه داد: این هدف اعتبارات زیادی را می طلبد و اگر امروز مردم از ترافیک و آلودگی هوا رنج میبرند و آسیب میبینند همه ی این ها نیازمند حرکت جدی و جهادی است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد:هدف ما 64 همت در حوزه حمل و نقل است یعنی افزایش 280 درصدی داریم.

شهردار تهران ضمن اشاره به مسئله حیاتی کاهش سفر در شهر گفت: اولین سیاست ما کاهش سفردر شهر است که به 2 طریق میتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.اولین آن هوشمند سازی و دومین راه آن افزایش کیفیت ناوگان است که میتواند سفر را در شهر کاهش دهد.

زاکانی افزود:موضوعی که برای ما بسیار حائز اهمیت است افزایش ناوگان اتوبوس، مترو و تاکسی است که باید این افزایش تعداد اتفاق بیفتد و قراردادهای خوبی منعقد شده است که به زودی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

زاکانی با اشاره به ساخت تراموا گفت: در مورد تراموا ما مطالعات خودمان را انجام دادیم و قرار هست مرور شود تا 18 کیلومتر خط تراموا کشیده شود و مردم از این شیوه جدید حمل و نقل استفاده کنند.

شهردار تهران در مورد واگن ملی گفت: 113 دستگاه واگن ملی قرار هست وارد چرخه شود که هم اکنون یک رام قطار 8 واگنه تولید شده و آماده تزریق به مترو است.تاکنون دولت 62 میلیون یورو را تقبل کرده که بسیار تقدیر و تشکر داریم.

وی افزود:ما 175 رام قطار داریم که باید بازسازی شوند و از این تعداد 29 رام قطار به زودی بازسازی خواهد شد و در مجموع با 1800 میلیارد تومان سرمایه این واگن ها به چرخه خدمت باز خواهند گشت.

ادامه دارد

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول