اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز کوچ عشایر شفتی

مدیر جهاد کشاورزی شفت از کوچ دامداران عشایری شفت خبر داد و گفت: 400 خانوار عشایری دامدار با 88 هزار رأس دام کوچ بهاره خود را آغاز کردند.

آغاز کوچ عشایر شفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت ۴۰۰ خانوار دامدار عشایر شفتی خبر داد و اظهار کرد: در بهار هرسال این خانوارها که دارای ۸۸ هزار رأس دام سبک و سنگین هستند با گرم شدن هوا و فصل رویش علوفه دام‌های خود را به مناطق ییلاقی شفت کوچ می‌دهند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت، هدف از کوچ دام‌ها به مناطق ییلاقی تأمین خوراک دام، صرفه‌جویی در هزینه نگهداری دام و افزایش بهره‌وری است که کوچ بهاره تا پایان خردادماه ادامه دارد.

یوسف نژاد با اشاره به حمایت‌های دولت از دامداران عشایری نیز بیان کرد: جهت حمایت از دامداران در مناطق ییلاقی علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها، در سال گذشته راه ییلاقی ویسرود به دیر به طول دو کیلومتر بازسازی شد و ۳۰ عدد آبشخور دامی و ۲ هزار متر لوله و ۵ عدد پنل خورشیدی بین آن‌ها توزیع شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت، دامداران این شهرستان ۹ هزار و ۲۵۰ تن شیر و ۲ هزار ۱۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

گفتنی است در کوچ عشایر، دامداران ابتدا در مناطق جنگلی و سپس در میان‌بند و در انتها  در مرتع مستقر خواهند شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول