اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مالک ChatGPT تسلیم رگولاتوری ایتالیا شد/ از سر گیری فعالیت ربات گفتگو بعد از پذیرش شرایط

کشور ایتالیا پس از پاسخ اپن‌ای‌آی شرکت سازنده چت‌جی‌پی‌تی به تنظیم کننده این کشور، این ربات گفت و گو را دوباره فعال کرد.

مالک ChatGPT تسلیم رگولاتوری ایتالیا شد/ از سر گیری فعالیت ربات گفتگو بعد از پذیرش شرایط

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ربات گفت وگوی چت‌جی‌پی‌تی پس از آن که اپن‌ای‌آی سازنده آن به مسائل مطرح شده توسط مقام حفاظت از داده ایتالیا رسیدگی کرد، دوباره در ایتالیا فعال شد.

اپن‌ای‌آی تحت حمایت شرکت مایکروسافت ماه گذشته چت‌جی‌پی‌تی را در ایتالیا آفلاین کرد، زیرا مقام حفاظت از داده این کشور، این ربات را به طور موقت ممنوع و تحقیقاتی را در مورد نقض مشکوک قوانین حریم خصوصی توسط برنامه هوش مصنوعی آغاز کرده بود.

این مقام تا روز یکشنبه به اپن‌ای‌آی مهلت داده بود نگرانی ها را به منظور از سرگیری فعالیت مجدد این ربات در کشور ایتالیا برطرف کند.

مقام حفاظت از داده ایتالیا ماه گذشته، گفت که چت‌جی‌پی‌تی فاقد هرگونه مبنای قانونی است که جمع‌آوری و ذخیره‌سازی گسترده داده‌های شخصی را برای آموزش ربات توجیه کند.

همچنین این مقام اپن‌ای‌آی را متهم کرده بود که سن کاربران چت‌جی‌پی‌تی را که قرار است 13 سال یا بالاتر داشته باشند را بررسی نکرده است؛ اپن‌ای‌آی گفت که ابزاری را برای تأیید سن کاربران در ایتالیا پس از ثبت نام ارائه می دهد.

سخنگوی اپن‌ای‌آی گفت که فرم جدیدی را برای کاربران اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد تا از حق اعتراض به استفاده از داده های شخصی برای آموزش مدل های خود استفاده کنند. این فرم از افرادی که می‌خواهند انصراف دهند می‌خواهد اطلاعات شخصی دقیق، از جمله شواهدی مبنی بر پردازش داده‌ها از طریق درخواست‌های مربوطه را ارائه دهند.

مقام حفاظت از داده ایتالیا گفت که گام‌های برداشته شده برای ترکیب پیشرفت‌های فناوری با رعایت حقوق مردم را می‌شناسد و امیدوار است که این شرکت به این مسیر مطابقت با مقررات حفاظت از داده‌های اروپا ادامه دهد.

ایتالیا اولین کشور اروپای غربی بود که چت‌جی‌پی‌تی را محدود کرد، اما توسعه سریع آن توجه قانونگذاران در چندین کشور را به خود جلب کرده است.

کمیته ای از قانونگذاران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه روی قوانین جدیدی به توافق رسیدند که شرکت هایی را که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند چت‌جی‌پی‌تی استفاده می کنند را مجبور می کند هر گونه مطالب دارای حق چاپ را که برای توسعه سیستم هایشان استفاده می شود، افشا کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول