اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تشکیل تیم ویژه در ایالات متحده برای تأمین امنیت داده/ مقامات آمریکایی: برخوردها به تیک‌تاک محدود نمی‌شود

وزیر بازرگانی آمریکا پس از جلسه استماع سنا گفت: ما ده ها نفر را استخدام می کنیم تا هر شرکتی که ممکن است خطرات امنیتی غیرقابل قبولی برای شبکه‌ها یا داده‌های ما ایجاد کند را پیدا کنیم.

تشکیل تیم ویژه در ایالات متحده برای تأمین امنیت داده/ مقامات آمریکایی: برخوردها به تیک‌تاک محدود نمی‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در جلسه استماع سنای ایالات متحده گفت: این وزارتخانه در حال تلاش برای ایمن سازی شبکه های ارتباطات و فناوری است و ما در حال استخدام تیمی برای انجام نظارت، تحقیق و اجرا هستیم.

ریموندو پس از جلسه استماع به رویترز توضیح داد: ما ده ها نفر را استخدام می کنیم تا هر شرکتی که ممکن است خطرات امنیتی غیرقابل قبولی برای شبکه‌ها یا داده های ما ایجاد کند را پیدا کنیم.

نگرانی‌ها در مورد تیک تاک، منجر به تلاش‌های جدیدی در کنگره برای رسیدگی به موضوع این پلتفرم محبوب یا ممنوعیت آن شده است. به گفته یک سناتور جمهوری‌خواه، آژانس‌های امنیتی دولت بایدن در یک جلسه غیرعلنی، در مورد سوء استفاده دشمنان خارجی از داده‌های کاربران آمریکایی از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایر شرکت‌ها به سناتورها توضیح دادند. 

ماه گذشته، سناتورهای آمریکایی قانونی را پیشنهاد کردند که به وزارت بازرگانی اختیار می‌داد طیف وسیعی از معاملات مربوط به کشورهای خارجی (که خطرات امنیت ملی را برای آمریکا به همراه دارند)  بررسی و مسدود کند. 

وزیر بازرگانی ایالات متحده در جلسه استماع سنا در خصوص این قانون گفت: من فکر می کنم این موضوع یک اولویت است و ما باید با فوریت حرکت کنیم. تهدید امنیتی ناشی از یک شرکت نیست و دائمی و فراگیر است و ما به ابزارهای دائمی نیاز داریم که به درستی و با تخصص، تامین مالی شوند.

رایموند گفت: «من بیش از 200 شرکت چینی را در لیست خود قرار داده‌ام و به طور فعال در حال بررسی تهدیدهای دیگر هستیم.»

منتقدان می گویند این لایحه بیش از حد گسترده است و به آزادی های مدنی آمریکایی ها از جمله بیش از 150 میلیون کاربر آمریکایی تیک‌تاک آسیب می رساند. این شرکت نیز استفاده نادرست از داده های ایالات متحده را رد می کند.

چند روز قبل از پایان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2021، وزارت بازرگانی رسیدگی به نگرانی های فناوری اطلاعات و ارتباطات ناشی از چین، روسیه، ایران، کره شمالی، کوبا و ونزوئلا را عهده دار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول