اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

حراج یک مجسمه و چهار نقاشی ترمیم شده/ رکورد فروش ساتبیز شکسته می‌شود

ساتبیز چهار اثر امپرسیونیستی تازه ترمیم شده از رنوار، گوگن و سزان را در حراجی خود در Marquee May عرضه می کند.

حراج یک مجسمه و چهار نقاشی ترمیم شده/ رکورد فروش ساتبیز شکسته می‌شود

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، ساتبیز یک حراج خانه آمریکایی است که یکی از بزرگ‌ترین حراجی‌های آثار هنری، جواهرات و مجموعه‌ها را اداره می‌کند. این حراجی، چهارمین حراجی قدیمی جهان است و در ۹۰ مرکز در ۴۰ کشور فعال است. دفتر مرکزی آن در نیویورک سیتی در آمریکا واقع است. ساتبیز سالانه ۲۵۰ حراجی در بیش از ۷۰ رشته گوناگون برگزار می‌کند.

 همواره آثاری از ایران نیز در حراجی ساتبیز در سال‌های مختلف به فروش گذاشته شده‌اند. یکی از متأخرترین این حراجی‌ها با عنوان حراج آثار قرن بیستم خاورمیانه در اکتبر ۲۰۱۹ برگزار شد. ۱۷ اثر ایرانی در این حراجی به فروش کلی یک میلیون پوند رسیدند.

این روزها ساتبیز چهار اثر امپرسیونیستی تازه ترمیم شده از رنوار، گوگن و سزان را در حراجی خود در Marquee May عرضه می‌کند.

این آثار که به وارثان فروشنده آمبرویز ولارد بازگردانده شد، می‌تواند بیش از ۱۷ میلیون دلار فروخته شود.

این فروش با اثر گوگن شروع می‌شود. ساتبیز این اثر را یکی از مهم‌ترین طبیعت‌های بی‌جان او می‌نامد، و قیمت آن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار تخمین زده است.

اثر رنوار بین ۱ تا ۱،۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

و یک اثر آبرنگ و مداد روی کاغذ توسط سزان با عنوان Sous-bois (حدود ۱۸۸۲–۱۸۸۴) بین ۲۵۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

علاوه بر این نقاشی های شناخته شده و معروف تاریخ نقاشی مدرن این روزها خبر فروش مجسمه مشهور «عنکبوت» اثر «لوئیز بورژوا» هم نام این حراجی بزرگ را سر زبان ها انداخته است. آرت‌نیوزپیپر نوشت،‌ یک مجموعه‌دار ثروتمند که فضای بزرگی در اختیار دارد می‌تواند از ماه آینده مالک یکی از مشهورترین مجسمه‌های معاصر شود، چراکه مجسمه مشهور «عنکبوت»(۱۹۹۶) در حراجی ساتبیز نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این اثر هنری که ۳ متر ارتفاع دارد،‌ به قیمت ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد که در این صورت دست کم یک رکورد در حراجی شکسته می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول