اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز برداشت گل محمدی از مزارع تایباد/ گیاهی سازگار با آب و هوای گرم و خشک

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت گل محمدی از سطح ۱۶۰ هکتار از گلستان های این شهرستان آغاز شده است.

آغاز برداشت گل محمدی از مزارع تایباد/ گیاهی سازگار با آب و هوای گرم و خشک

مریم رضایی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: همزمان با نیمه اول اردیبهشت، برداشت گل محمدی از سطح ۱۶۰ هکتار از گلستان های تایباد آغاز شده و پیش بینی می شود حدود ۸۰ تن از این محصول برداشت شود. 

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد افزود: سرمازدگی دیماه پارسال، خشکسالی و قیمت پایین خرید باعث کاهش سطح زیر کشت گل محمدی طی سه سال گذشته در این شهرستان شده است. 

وی ادامه داد: از عمده فواید کشت این محصول می توان به مصرف کم آب، سازگاری با اقلیم گرم و خشک، اشتغالزایی، درآمد مناسب برای خرده مالکین و ارتباط با صنعت گردشگری اشاره کرد. 

رضایی بیان کرد: اسانس گل محمدی در این منطقه به دلیل تنش های وارده بر گیاه، از کیفیت بالایی برخوردار است و کارگاه های خانگی گلابگیری با اشتغال ۲۰ نفر در تایباد به صورت محدود فعال هستند. 

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در دشت خیرآباد قرار دارد که بیش از ۵۰ نفرروز در هر هکتار در مرحله برداشت مشغول به کار می شوند‌. 

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با کشت گل محمدی و فرآوری آن آموزش ۱۰۰ نفرروز در کارگاه های مختلف و توزیع کود شیمیایی انجام شده اما به دلیل نبود کشت قراردادی و عدم حمایت کارخانجات از کشاورزان، استقبال از کشت این محصول درحال کاهش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول