اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

موفقیت 100 درصدی کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری، از عدم سرمازدگی و موفقیت 100 درصدی کشت کلزا در سال زراعی جاری در استان خبر داد.

موفقیت 100 درصدی کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری

روح‌اله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت کلزا اختصاص یافت و با انتخاب ارقام مناسب و تاریخ کاشت هم اکنون ۱۰۰ درصد اراضی مذکور از سطح سبز خوبی برخوردار است و علی‌رغم سرمای شدید در سال گذشته این محصول دچار سرمازدگی نشده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان از ارقام نپتون و هیدرومل و رقم نیما استفاده شده است، افزود: از مزایای ارقام مذکور مقاوم بودن به سرما و عملکرد بالا است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ تن دانه کلزا از این سطح برداشت شود که با رعایت تاریخ کشت مناسب که در مناطق سردسیر استان نهایتا تا ۲۵ شهریورماه و در مناطق معتدل تا ۱۰ مهرماه انجام سال گذشته انجام شد و هچنین آبیاری مناسب و به موقع شاهد محصول با عملکرد و کیفیت بالا خواهیم بود.

سعیدی اضافه کرد: این دانه گیاهی به دلیل کیفیت، کمیت و سازگاری به شرایط محیطی مختلف در استان قابلیت کشت دارد.

وی عنوان کرد: کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت غلات قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد کشت کلزا در استان به شهرستان بروجن با بیش از ۱۰۰ هکتار اختصاص دارد، گفت: از این میزان ۶۲ هکتار در بخش بلداجی کشت شده است.

وی ادامه داد: توزیع بذور اصلاح شده، اختصاص کودهای یارانه‌ای و معرفی جهت دریافت تسهیلات خرید کارنده از حمایت‌هایی است که جهاد کشاورزی به کلزا‌کاران اختصاص داده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول