اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هفته فرهنگی هنری سعدی شیرازی به ایستگاه آخر رسید/ وزیر ارشاد: شیراز و استان فارس تمام عناصر فرهنگی هنری را یکجا دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در استان فارس و شهر شیراز همه عناصر لازم برای رشد در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و امسال سال شکوه فرهنگ و هنر در تمام کشور و به ویژه شیراز خواهد بود و من شخصا به شیراز، هنرمندانش و تاریخ پر افتخارش افتخار می‌کنم.

هفته فرهنگی هنری سعدی شیرازی به ایستگاه آخر رسید/ وزیر ارشاد: شیراز و  استان فارس تمام عناصر فرهنگی هنری را یکجا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شامگاه امروز (هشت اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) آیین اختتامیه هفته فرهنگی هنری سعدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار شیراز و دیگر مسوولین شهری و استانی در آرامگاه شیخ اجل برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این ایام نام سعدی و حافظ همچنان بر تارک فرهنگ و هنر ایران زمین می درخشد.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: همه ایران شناسان و ایران دوستان فضیلت فرهنگ و هنر را بر وجود سعدی و حافظ شناختند و این بزرگترین نعمت این شهر فرهنگ و هنر، علم و ادب بوده که چنین بزرگانی را در خود جا داده است.

وی با بیان اینکه از تمامی مسوولین شهری و استانی بابت برگزاری برنامه های ویژه هفته سعدی تشکر می‌کنیم، گفت: انشالله که بتوانیم در حوزه فرهنگ، علم و ادب همچنان در این خطه پررونق باشیم.

 

وزیر فرهنگ با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های این دولت مردمی تجلیل از مفاخر بزرگ کشور از جمله سعدی است، خاطرنشان کرد: سعدی یکی از نمادهای هویتی، یک معلم اخلاق و همچنین یک معلم حرکت جامعه به سمت رستگاری است.

اسماعیلی با بیان اینکه هشت باب گلستان و ده باب بوستان همگی درس اخلاق است، گفت: کودکان ما باید با گلستان و بوستان فارسی را یاد بگیرند تا علاوه بر کلمات با اخلاق نیز آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای پاسداشت اخلاق و انسانیت به سعدی بزرگ نیاز داریم، بیان کرد: این را باید اشاعه دهیم و همه با قوت این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وزیر ارشاد اضافه کرد: جامعه اسلامی یعنی جامعه ای که در آن فضایل اخلاقی وجود داشته باشد که با تحقق این مرحله  تمدن نوین اسلامی و در نهایت ظهور حضرت ولی‌عصر شکل می‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه مهدوی باید فضایل در جامعه گسترش پیدا کند، عنوان کرد: ما در حوزه فرهنگ در دولت مردمی بنا را بر گسترش این موضوع قرار دادیم که برای تحقق این مسیر دست نیاز خود را به سوی جامعه فرهنگ و هنر و رسانه دراز می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برای تحقق جامعه الگو، ساخت ایران قوی، یکپارچه، همافزا با روحی واحد و در مسیر کمال باید همه مردم ایران با همه تفاوت‎ها و سلایق مختلف در کنار هم قرار گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در استان فارس و شهر شیراز همه عناصر لازم برای رشد در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و امسال سال شکوه فرهنگ و هنر در تمام کشور و به ویژه شیراز خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به شیراز، هنرمندانش و تاریخ پر افتخارش افتخار می‌کنم، در پایان افزود: بسیار به آینده حوزه فرهنگ و هنر کشور خوشبین هستم و شیراز مثل همیشه در این حوزه پیشتاز خواهد بود.

پایان پیام/ ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول