اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع تاجیکستان: باید برای حفظ امنیت منطقه همکاری‌های دوجانبه تقویت شود

وزیر دفاع کشورمان در دیدار با همتای تاجیکستانی خود بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه برای حفظ امنیت در منطقه تاکید کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع تاجیکستان: باید برای حفظ امنیت منطقه همکاری‌های دوجانبه تقویت شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس همکاری سازمان شانگهای با «سپهبد شیر علی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره روابط ایران با کشور تاجیکستان گفت: این روابط مبتنی بر برادری، خویشاوندی و خونی است که روابطی ماندگار و همیشگی خواهد بود.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه آسیای مرکزی و به ویژه جمهوری تاجیکستان از جایگاه ویژه و برجسته ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، تصریح کرد: نخستین سفر جناب آقای رئیسی به تاجیکستان بیانگر اهمیت تاجیکستان در سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این دیدارها و رایزنی‌ها تقویت کننده و تحکیم بخش روابط دو جانبه خواهد بود.

امیر آشتیانی با بیان اینکه منطقه آسیای مرکزی به محل تعامل و بعضاً تقابل و رقابت ژئوپلتیکی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: در چنین شرایطی قدرت های فرامنطقه ای به دنبال منافع خود هستند و بر همین اساس دو کشور می بایست برای حفظ امنیت منطقه همکاری های خود را تقویت کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح ثبات و امنیت و تمامیت ارضی تاجیکستان بوده است و این سیاست را با قدرت ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: عضویت ایران و تاجیکستان در سازمان همکاری‌های شانگهای فرصت های قابل توجهی را برای دو کشور ایجاد می‌کند که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: ما در خصوص همکاری های دفاعی و نظامی معتقدیم که مناسبات دفاعی دو کشور یکی از ارکان اصلی همکاری های فی مابین به شمار می رود و باعث ایجاد تحول در همکاری های کلان دو کشور و طبعاً استحکام هر چه بیشتر مناسبات شده است.

امیر آشتیانی در بخش دیگری از سخنانش اولویت جمهوری اسلامی ایران در همکاری های دفاعی و نظامی با جمهوری تاجیکستان را تقویت بنیه دفاعی این کشور بویژه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

در ادامه این دیدار، «سپهبد شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان با اشاره به فرهنگ مشترک و سابقه تاریخی و تمدنی دو کشور، روابط دو کشور را عمیق و از جنس برادرانه دانست و تأکید کرد: با مرور تحولات جهان و منطقه، موضوع نگرانی های امنیتی برای دو کشور مشترک است و لذا بر ضرورت تقویت همکاری ها تاکید داریم.

در انتهای این دیدار وزیر دفاع تاجیکستان از امیر سرتیپ آشتیانی جهت سفر به دوشنبه پایتخت این کشور به منظور تقویت همکاری های دو جانبه دعوت به عمل آورد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول