اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس٬ حسین کیوانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پاندمی کووید ۱۹ یکی از مصادیقی بود که اهمیت علم ایمونولوژی را بیش از پیش نمایان کرد.

وی ادامه داد: البته اقدامات متخصصان این امر هنوز تمام نشده است و باید به مطالعه عوارض ابتلا به بیماری، عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا و... نیز بپردازند‌. چنانچه دانشگاه علوم پزشکی ایران کارگروهی برای بررسی این عوارض ایجاد کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حوزه کیت‌های تشخیصی برخی حوزه‌های کشور ما سالیانه نیازمند چند صد میلیون دلار کیت‌های تشخیصی است و اگر بتوان علم را تبدیل به محصول کرد، می‌توان اتفاقات اقتصادی بزرگی در حوزه سلامت نیز رقم زد.

وی افزود: ۵۰ درصد بیماری‌هایی که در آمریکا منجر به مرگ می‌شود، مرتبط با Inflammation است و این مرگ و میرها ۳۵۰۰ میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه دارد.

کیوانی بر اهمیت مطالعه بر سیستم ایمنی بدن تأکید کرد و ادامه داد: در حوزه کیت‌های تشخیصی برخی حوزه‌ها کشور ما سالیانه نیازمند چند صد میلیون دلار کیت‌های تشخیصی است و اگر بتوان علم را تبدیل به محصول کرد می‌توان اتفاقات اقتصادی بزرگی در حوزه سلامت نیز رقم زد. ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران برای استفاده از علم اساتید بزرگ و تبدیل آن به ثروت، شرکت دانش بنیانی با سهامداری ۴۹ درصد احداث کرده‌ایم که بتوان محصولات علمی مورد نیاز را تولید کرد.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین سلامت روانی را هم در ارتباط با سیستم ایمنی دانست و بیان کرد: استرس سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند و امیدوارم بتوان عوامل استرس زا را کاهش داد تا افراد زندگی سلامتی نیز تجربه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول