اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کریدورهای تجارت دیجیتال محور رایزنی مقامات انگلیس و قرقیزستان

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت قرقیزستان با وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و در مورد ایجاد کریدورهای تجارت دیجیتال بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

کریدورهای تجارت دیجیتال محور رایزنی مقامات انگلیس و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تمیر ساریف» رئیس اتاق بازرگانی و صنعت قرقیزستان با «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه بریتانیا دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین اجرای اولویت تجاری «توسعه طرح تجارت کشور (DCTS)» ارائه شده توسط انگلیس که دسترسی گسترده به بازار این کشور را برای کالاهای قرقیزستانی به صورت معاف از تعرفه‌های گمرکی فراهم می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این ساریف با مدیر موسسه صادرات و تجارت بین المللی در امتداد کریدورهای دیجیتال دیدار کرد.

موضوعات ایجاد پروژه‌های آزمایشی برای معرفی کریدورهای تجاری دیجیتال مورد بحث قرار گرفت که به حمایت از اقتصاد کشورها و بهبود چشمگیر روابط تجاری و سرمایه گذاری بین کشورها  کمک می‌کند.

دولت انگلیس طرح DCTS را در 19 ژوئیه 2021 با هدف کاهش تعرفه واردات و سایر مزایا برای حمایت از تجارت با کشورهای در حال توسعه مطرح کرد. طرح پیشنهادی برای 70 کشور واجد شرایط اعمال می‌شود و شامل بهبودهایی مانند تعرفه‌های پایین تر و قوانین مبدأ ساده‌تر برای کشورهای صادرکننده به بریتانیا است. این طرح به کشورها امکان می‌دهد صادرات خود را متنوع کرده و اقتصاد خود را رشد دهند در حالی که خانوارها و مشاغل بریتانیا از قیمت‌های پایین تر و انتخاب بیشتر سود می‌برند.

 پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول