اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مرکز ویژه خانواده شهدا در مرز خسروی برای ایام اربعین ایجاد می‌شود

رئیس بنیاد شهید از موافقت خود با درخواست استاندار کرمانشاه در خصوص ایجاد یک مرکز چند جانبه ویژه خانواده شهدا در مرز خسروی در ایام اربعین خبر داد.

مرکز ویژه خانواده شهدا در مرز خسروی برای ایام اربعین ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سال ۱۴۰۲، با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور،  استاندار کرمانشاه، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسؤولین استان برگزار شد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید در این جلسه ضمن بیان اینکه مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به منزله مصوبات هیأت وزیران است و تمام دستگاه های استان ملزم به اجرای آن هستند،  اظهار کرد: این شورا یک ستاد عملیات فرهنگی است که برای تحقق اهداف آن بودجه و اعتباراتی در نظر گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک مأموریت عمومی و وظیفه همه دستگاه هاست نه فقط بنیاد شهید. 

معاون رئیس جمهور بیان داشت: مشاوران ایثارگران در دستگاه های اجرایی جایگاه رسمی پیدا کرده اند و مأموریت دارند پاسخگو و پیگیر مطالبات همه ایثارگران در دستگاهی که در آن حضور دارند باشند. 

وی در خصوص اشتغال خانواده شاهد و ایثارگر، ابراز داشت: سال گذشته ۸۱۰ نفر در سامانه اشتغال بنیاد شهید ثبت نام کرده بودند که این عدد در سال جاری به  با افزایش ۱۸ درصدی ۱۴۷۱ نفر رسیده است. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه کمتر از ده درصد از تسهیلات پرداختی به خانواده شهدادو ایثارگران در زمینه اشتغال منجر به ایجاد شغل  شده،گفت: در سال گذشته ۴۳۷ مجوز استخدام دولتی برای ایثارگران استان کرمانشاه صادر شده که ۳۰۸ مورد آن استفاده شده و ۱۰۹ مورد آن خیر، که علت آن عدم همخوانی بین نیاز دستگاه های اجرایی با تخصص فرزندان  شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد، بوده است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سخنان خود از مقاومت در برابر تبدیل وضعیت ایثارگران در برخی دستگاه ها، تحقق تنها ۱۰ درصد تسهیلات اشتغال زایی در استان، کم کاری های صورت گرفته در حوزه واگذاری زمین و مسکن به ایثارگران استان انتقاد کرد. 

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه و ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ۱۸درصد به ایثارگران استان کرمانشاه پرداخت شده است. 

قاضی زاده هاشمی ضمن بیان اینکه گلزار شهدا باید کانون تولید معنویت باشند،گفت: آن بخش از گلزارها و مزار شهدا که ساماندهی نشده باید ساماندهی شوند. 

وی همچنین از موافقت با درخواست استاندار کرمانشاه در خصوص ایجاد یک مرکز چند جانبه ویژه خانواده شهدا در مرز خسروی در ایام اربعین خبر داد و  خواستار ایجاد یک کلینیک ۲۴ ساعته ویژه خانواده ایثارگران و گسترش خدمات توانبخشی جانبازان، در استان شد. 

 قاضی زاده در پایان ضمن بیان اینکه شورای ترویج کرمانشاه رتبه ۲۲ام کشور را داراست، از کرمانشاه خواست با توجه به اینکه مصوبات این شورا ماهیت قانونی دارد، وی شخصا اداره این جلسات را هر سه ماه یک بار بر عهده بگیرد.

گفتنی است در قسمت پایانی این جلسه رئیس بنیاد شهید کشور با اهدا لوح هایی از فعالین  عرصه ترویج  ایثار و شهادت تجلیل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول