اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه آغاز شد

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه لومونوسف مسکو آغاز شد.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه آغاز شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با سخنرانی سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور و همچنین سخنرانی ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو افتتاح شد.

آندری فورسنکو دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه، والری نیکولایویچ فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه و الکسی یوریویچ ددوف سفیر تام‌الاختیار روسیه در ایران و همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این اجلاس سخنرانی می‌کنند.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی طرح‌ریزی شده و دبیرخانه این اجلاس از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است.

در جریان این اجلاس، نشست تبادل نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک و همچنین نشست‌هایی با موضوع بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه در زمینه علوم طبیعی و حوزه خزر با حضور رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه برگزار می‌شود.

روسای دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبائی، صنعتی امیرکبیر، شهیدبهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، تبریز، شیراز، اصفهان، شاهد و فنی‌وحرفه‌ای در این اجلاس حضور دارند.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول