اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سند تحول بنیادین با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود/ افزایش ۹ درصدی جمعیت دانش‌آموزان روستایی در مدارس نمونه دولتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر نگاه آسیب‌شناسانه به عدم اجرای سند تحول داشته باشیم،‌ یکی از دلایل مهم عدم اجرای این سند این بوده که خواستیم سند تحول بنیادین را از بالا به پایین اجرا کنیم، در حالی که اجرای سند تحول بنیادین با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود.

سند تحول بنیادین با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود/ افزایش ۹ درصدی جمعیت دانش‌آموزان روستایی در مدارس نمونه دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی کاظمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان شهیدچگینی برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای کنونی مهارت حرف اول را می زند و مهارت باید شامل شایستگی‌های فنی و کیفی باشد به طوری که دانش آموزان بتوانند در مسیر کارآفرینی حرکت کنند.

وی افزود: چرخ صنعت این کشور در آینده به عهده همین دانش آموزان است ایجاد درس کارآفرینی در مقطع متوسطه دوم خود زمینه ساز آگاهی دانش آموزان از فرآیندهای کارآفرینی میباشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در دولت سیزدهم به دنبال توسعه کمی و توسعه کیفی هنرستان ها هستیم و لازمه آن تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.

کاظمی در مورد تجهیز هنرستان ها و مدارس کار و دانش گفت: منابع مالی قابل توجه ای در بودجه ۱۴۰۲ برای تجهیز هنرستان ها و مدارس کار و دانش اختصاص داده شده است و بر این اساس تمرکز ما بر استفاده از بخش خصوصی برای  سرمایه گذاری در این مجموعه هاست که می تواند زمینه ساز  پیشرفت صنعت کشور و خودکفایی در بحث تولید باشد.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته در 10 سال گذشته، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس چندان ملموس نیست و به همین دلیل مقام معظم رهبری سال قبل گلایه کردند که سند تحول بیش از 10 درصد اجرا نشده است.

کاظمی گفت: اگر نگاه آسیب‌شناسانه به عدم اجرای سند تحول داشته باشیم،‌ یکی از دلایل مهم عدم اجرای این سند این بوده که خواستیم سند تحول بنیادین را از بالا به پایین اجرا کنیم، در حالی که اجرای سند تحول بنیادین با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود.

وی افزود: مدیران مدرسه جریان‌سازان تحول بنیادین در مدارس هستند و برای اینکه بتوانیم این الگوهای موفق را اجرایی کنیم، باید مشارکت همه بخش‌ها از درون مدرسه تا خارج مدرسه را جلب کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فلسفه راه‌اندازی مدارس نمونه دولتی توجه به مناطق کمتر‌ برخوردار، روستایی و محروم است، اما متأسفانه در 10 سال گذشته سهم دانش‌آموزان محروم روستایی و عشایری در مدارس نمونه دولتی به 10 درصد رسیده بود که با اقدامات انجام‌شده جمعیت دانش‌آموزان روستایی و عشایری در مدارس نمونه دولتی 9 درصد افزایش یافته و به 19 درصد رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول