اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شناسایی ۳۰ تبعه بیگانه بدون مجوز در خراسان‌شمالی/ کاهش یک درصدی بیکاری در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: در سال گذشته ۳۰ نفر از اتباع بیگانه که بدون مجوز در استان مشغول به کار بودند، شناسایی و کارفرمایان آنان به عنوان متخلف جریمه شدند.

شناسایی ۳۰ تبعه بیگانه بدون مجوز در خراسان‌شمالی/ کاهش یک درصدی بیکاری در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز مهدی اسلام خواه، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان ۹.۷ درصد برآورد شده بود، اظهارکرد: این نرخ در پایان سال ۱۴۰۱ با کاهش یک‌درصدی به ۸.۷ درصد رسید.

وی گفت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی خراسان‌شمالی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که جذب شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: از سهم تسهیلاتی ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد و مابقی نیز در دست پرداخت است. 

وی ادامه داد: از سهم تسهیلاتی مشاغل خانگی استان در سال ۱۴۰۱ برای یک هزار و ۷۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی در ادامه به فعالیت ۱۵ دفتر کاریابی در استان اشاره و عنوان کرد: ۷۰ درصد از کارجویانی که به این دفاتر مراجعه می‌کنند بدون مهارت هستند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌ به چنین وضعیتی تصمیم بر این شد که کاریابی برای این کارجویان بدون مهارت منوط به معرفی آنها به مراکز فنی و حرفه‌ای شود و پس از آنکه کارجویان مهارت‌های لازم را کسب کردند سپس زمینه اشتغال آنان فراهم شود. 

اسلام‌خواه اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۵۵ کارجو توسط دفاتر کاریابی استان شاغل شدند. 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد این کارجویان شاغل شده از شهرستان اسفراین بودند که این شهر صنعتی آنان را جذب کرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره نرخ بیکاری نیز افزود: در پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان ۹.۷ درصد و میانگین نرخ بیکاری کشور ۹.۲ درصد بودند. 

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان به ۸.۷ درصد و میانگین نرخ بیکاری در کشور به ۹ درصد کاهش یافتند. 

وی دلیل مهم کاهش نرخ بیکاری در استان را منوط به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره‌های ۱۶، ۱۸ و پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری همچنین بازگشت برخی از کارخانجات نیمه‌فعال و غیرفعال استان به چرخه تولید و به‌کارگیری نیروهای کار در این کارخانجات دانست. 

اسلام‌خواه در خاتمه درباره کار و فعالیت اتباع بیگانه در خراسان‌شمالی نیز بیان کرد: کار و فعالیت اتباع بیگانه در استان ممنوع است و فعالیت آن‌ها در استان منوط به اخذ مجوز و پروانه کار از هیات فنی استان است. 

وی گفت: در سال ۱۴۰۱، ۹ نفر از اتباع بیگانه با دریافت مجوز توانستند شاغل شوند. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: این در حالی است که در سال گذشته ۳۰ نفر از اتباع بیگانه که بدون مجوز در استان مشغول به کار بودند، شناسایی و کارفرمایان آنان به عنوان متخلف جریمه شدند. 

اسلام خواه خاطرنشان کرد: این اتباع بیگانه در دامداری‌ها، بخش کشاورزی و کوره‌های آجرپزی مشغول به کار بودند.

پایان پیام/ز 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول