اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان کم بارش‌ترین استان کشور

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با دریافت ۳۹.۹ میلیمتر از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون کمترین میزان بارش را درمیان استانهای کشور از آن خود کرده است.

سیستان و بلوچستان کم بارش‌ترین استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: با دریافت ۳۹.۹ میلیمتر از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون کمترین میزان بارش را درمیان استانهای کشور از آن خود کرده و استان کرمان با اختلاف بیش از ۳۳میلیمتری در جایگاه دوم کم بارش ترین ها قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این در حالی است که میزان بارش استان در دوره بلند مدت مشابه  ۸۲ میلیمتر بوده که کاهش ۴۲ درصدی را نسبت به بلند مدت نشان میدهد.

وی با اشاره به اینکه همچنان استان درگیر خشکسالی می باشد و جریانات بارشی کمبود بارش را در استان جبران نمی‌کند اما اثرات خشکسالی را قدری کاهش میدهد و پیش‌بینی های انجام شده نشان می دهد بارش های تابستانه مونسون کمتر از نرمال خواهد بود.

پایان پیام/3139 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول