اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر شانگهای در «دوشنبه»

به میزبانی تاجیکستان و به ریاست این کشور رایزنی‌های ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه به عنوان یک نهاد دائمی جداگانه برگزار شد.

بررسی ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر شانگهای در «دوشنبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در شهر دوشنبه و تحت ریاست طرف تاجیک مشاوره‌های بین‌نهادی در زمینه ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر «شانگهای» در پایتخت تاجیکستان به عنوان یک نهاد دائمی جداگانه، برپا شد.

این رویداد ادامه تدابیر در جهت اجرا تصمیم شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مورد بهبود مکانیسم‌های مقاومت در برابر تهدیدها و خطرات به امنیت کشورهای عضو این سازمان است که 17 سپتامبر 2021،  در پایان نشست سران شانگهای در شهر دوشنبه به تصویب رسیده بود.

در جریان این رایزنی‌ نمایندگان ارشد و کارشناسان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از جمله هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و ریاست دبیرخانه این سازمان شرکت کردند.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به عنوان ناظر به این مراسم دعوت شدند.

شرکت‌کنندگان این رایزنی به صورت عمیق در مورد روند اجرای ابتکار رئیس جمهور تاجیکستان در خصوص ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه بحث و تبادل نظر کردند.

در بخش دیگری هماهنگ کننده ملی تاجیکستان در امور سازمان همکاری شانگهای در مورد چشم انداز رویه‌های این کشور مربوط به رویکردهای احتمالی ایجاد مرکز مبارزه با مواد مخدر، وظایف و ساختار اصلی آن، به هئیت‌های حاضر ارائه کرد.

بر اساس برنامه رایزنی‌های مذکور، شرکت‌کنندگان آن از مناطق هم مرز استان خودمختار بدخشان تاجیکستان بازدید کردند و در آنجا با اقدامات انجام شده مقامات ذیصلاح طرف تاجیکی در جهت مقابله با تهدید مواد مخدر آشنا شدند.

هیئت‌های کشورهای شرکت‌کننده همچنین از آژانس مبارزه با مواد مخدر وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان بازدید کردند.

در پایان این رایزنی‌ها پروتکل مرتبط به امضا رسید.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول