اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد یک رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه سمنان

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان از ایجاد رشته مهندسی مواد- گرایش سرامیک در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد.

ایجاد یک رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فتح‌الله قدس، رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این دانشکده با دارا بودن زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مرتبط با موضوع این رشته و اساتید فعال در این زمینه در حال برنامه‌ریزی است که از مهرماه ۱۴۰۲ بتواند در این رشته دانشجو جذب کند.

وی افزود: مهندسی و علم سرامیک شامل مطالعه مواد غیرآلی و غیرفلزی، فرآیندهای ساخت، خواص و کاربردهای این مواد است که در بسیاری از صنایع و علوم از جمله الکترونیک، دیرگدازها، سیمان، صنایع فلزی، انرژی هسته‌ای و ... کاربرد داشته که وسعت و گستردگی این علم را نشان می‌دهد.

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان، هدف از تأسیس این رشته را تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و صاحب‌نظر و تولید دانش فنی و کاربرد آن در جنبه‌های مختلف به‌ویژه مهندسی سرامیک عنوان کرد.

قدس تصریح کرد: گرایش سرامیک مهندسی مواد یکی از جذابیت‌های مهندسی مواد است که به دلیل سرو کار داشتن با پیشینه سفالگری و کاشی‌کاری جنبه‌ای هنری به این رشته بخشیده است.

وی اظهار کرد: از نظر بازار کار، مهندسی سرامیک، به‌ویژه مبحث سرامیک‌های سنتی به دلیل نیاز روزافزون صنعت ساختمان و نیاز مبرم به پیشرفت فرآیندهای سنتی ساخت کاشی، سرامیک، شیشه، رنگ، پوشش و لعاب نسبت به سایر گرایش‌های مهندسی مواد از بازار کار بهتری برخوردار است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول