اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بسیاری از مسائل شهری با توجه به فرهنگ حل خواهد شد

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اگر به فرهنگ بها دهیم حتی مسائل و مشکلات شهری نیز قابل حل است، گفت: در این راستا در اصفهان بسیاری از مسائل خدمات شهری با مسائل فرهنگی حل شده است و شاهدیم اصفهان یکی از تمیزترین شهرهای دنیا است زیرا فرهنگ مردم ارتقا پیدا کرده است.

بسیاری از مسائل شهری با توجه به فرهنگ حل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهلن علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان صبح امروز در اولین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ کشور با اشاره به سیر تحول شهرهای جهان اظهار داشت: در تاریخ تحول شهرها، شاهد ۴ دوره اساسی شهرهای ابتدایی، صنعتی، سبز و فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره شهرهای صنعتی شهرهایی که بیشترین کارخانه و صنعت را داشتند، به‌عنوان شهرهای شاخص دنیا مطرح بودند، افزود: در ادامه از دل شهرهای صنعتی انقلاب سبز پدید آمد و به این سمت رفتند که صنایع آلاینده از شهرها خارج شود، در دوره شهرهای صنعتی تکنوترات‌ها و مهندسان در مدیریت شهرها تأثیرگذار بودند اما در شهرهای سبز طرفداران محیط‌زیست در مدیریت شهرها تأثیرگذار بودند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر در دوره چهارم یعنی شهرهای فرهنگی قرار داریم، عنوان کرد: در شهرهای فرهنگی تعداد اماکن فرهنگی، میزان تولید محصولات فرهنگی، میزان آیین‌ها و رخدادهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت فرهنگ برای حل مسائل جاری از شاخص‌ها و ویژگی‌های قابل توجه است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اگر به فرهنگ بها دهیم حتی مشکلات و مسائل شهری نیز قابل حل است، یادآور شد: در این راستا در اصفهان بسیاری از مسائل خدمات شهری با مسائل فرهنگی حل شده است و شاهدیم اصفهان یکی از تمیزترین شهرهای دنیا است زیرا فرهنگ مردم ارتقا پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل مشکلات تنها با روگذر و زیرگذر حل نمی‌شود بلکه فرهنگ رانندگی مردم باید ارتقا پیدا کند، در دوره شهرهای فرهنگی به افزایش مشارکت مردم در اداره شهر توجه زیادی می‌شود و از طرفی عناصر و شخصیت‌های فرهنگی باید تقشی مؤثر در جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیریت شهری ایفا و کمیسیون‌های فرهنگی نقش مهمی در تصمیم‌سازی خواهند داشت.

قاسم‌زاده گفت: فرهنگ و ادبیات دینی ما نسبت به بسیاری از فرهنگ‌ها ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد و قرار نیست فرهنگ‌مان را از غرب بیاوریم و امید است از راه‌های فرهنگی مشکلات شهر را حل کنیم.

شهردار اصفهان بیان داشت: امید است مهمانان هرعیبی در شهر دیدند آن‌ها را به ما هدیه دهند و در این مسیر راهکارها و پیشنهادات خود را نیز برای بهبود شرایط شهر ارائه دهید. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول