اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جلوگیری از تخلفات منابع آبی به بستر و حریم رودخانه‌ها

رییس اداره منابع شهرستان‌های کهگیلویه و لنده گفت: با پایش مستمر از تخلفات منابع آبی و تصرف به بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

جلوگیری از تخلفات منابع آبی به بستر و حریم رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید هادی خاضعی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در لنده گزارشی از عملکرد اداره منابع آب در دو بخش آب سطحی و زیرزمینی (برخورد با تخلفات از قبیل پر کردن چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز (نصب موتور پمپ)، برداشت‌های غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای، حفر چاه‌های غیرمجاز، تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها و اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی و کشت‌های غیرمجاز) ارائه و اظهار کرد: مدیریت منابع آب شهرستان، نقش مهمی در فرایند توسعه پایدار شهرستان در حیطه‌هایی نظیر رشد اقتصادی، امنیت غذایی، توسعه پایدار منابع آب، حفظ محیط زیست و تامین نیازهای پایه‌ای و اساسی انسان و اعتلای سلامت جامعه دارد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه و لنده بر لزوم حفاظت از منابع آبی موجود و برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح آن‌ها تاکید و بیان کرد: مدیریت راهبردی و کاربردی منابع آب همکاری تمامی ارگان‌ها را می‌طلبد، رعایت الگوی کشت از جمله برنامه‌های مدیریت صحیح مصرف آب است.

وی فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب را موثر دانست و گفت: در این مسئله رسانه‌ها باید سطح فکری و بینش مردم را نسبت به وضعیت فعلی و ضرورت بهینه از آن آگاه سازند.

خاضعی گفت: علی‌رغم این‌که شهرستان لنده وضعیت آبی بهتری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد لیکن با برنامه‌ریزی صحیح جهت استفاده مناسب از منابع آب و اجرای طرح‌های اولویت‌دار در این زمینه می‌توان مسئله کم آبی را مدیریت کنند.

وی عنوان کرد: با پایش مستمر  از تخلفات منابع آبی و تصرف به بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

خاضی افزود: به دلیل این‌که رودخانه مارون در نزدیکی شهرستان لنده قرار داشته و دارای پتانسیل آب پایدار بوده لذا هیچ‌گونه محدودیتی برای کشاورزان و سرمایه‌گذاران جهت اخذ مجوز پروانه آبیاری  وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول