اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ایجاد ۲۱۵۰ شغل در سال گذشته توسط اداره صمت گلستان

مدیرکل صمت گلستان گفت: در سال گذشته دو هزارو ۱۵۰ شغل در بخش خدمات و بازرگانی توسط اداره کل صمت ایجاد شده است.

ایجاد ۲۱۵۰ شغل در سال گذشته توسط اداره صمت گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس درویشعلی حسن زاده در نشست هم اندیشی مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی با برخی از مدیران کل دستگاه اجرایی، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در محل مجتمع فولاد عظیمی واقع در شهرک صنعتی گنبدکاووس اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط استان بیش از دو هزارو ۱۵۰ شغل در بخش خدمات و بازرگانی در استان توسط اداره کل صمت ایجاد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته پنج واحد تولیدی که از چرخه تولید خارج شده بودند با پیگیری رفع مسائل و مشکلات آنها به چرخه تولید برگشته و ۵۱ شغل توسط این واحدهای تولیدی احیا شد.

مدیرکل صمت گلستان خاطرنشان کرد: تعداد ۲۷ واحد صنعتی از تسهیلات بانکی این حوزه برخوردار شده و ۳۰۱ نفر نیز در استان مجموعا هفت میلیارد تومان تسهیلات بانکی به مبلغ هفت میلیارد تومان دریافت کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به تعطیلی پالایشگاه پارس، مواد اولیه شرکت بانیار مانند دیگر شرکت های هم تراز خود در سطح کشور برای تولیدات خود کمیاب شد و با پیگیری های انجام شده و رفع مشکل پالایشگاه این واحد تولیدی جزو اولین شرکت ها در سطح استان و کشور بود که ثبت تحویل مواد اولیه را انجام داده و مشکلش حل شد.

حسن زاده گفت: برخی از واحدهای تولیدی در تهیه مواد اولیه خود مشکل داشتند که برخی از انها بخاطر این مشکل بیش از پنج سال بود که از چرخه تولید خارج شده بودند که با پیگیری های انجام شده مشکل تهیه مواد اولیه این واحدهای تولیدی حل و به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به درخواست نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سالهای گذشته باجه توسعه صادراتی در شهرستان گنبدکاووس شکل گرفت اما بخاطر عدم رونق و عدم اختیارات کامل استقبال نشد.

مدیرکل صمت گلستان ابراز کرد: تصمیمات لازم برای دفع پسماند غیراصولی صنعتی اخذ شده تا مدیریت شود و امید داریم تا هرچه زودتر مراحل سایت دفع زباله منطقه داشلی برون برای بهره برداری از ان طی شود.

مبلغ ۲۲ میلیارد تومان در سال گذشته برای شهرک صنعتی گنبدکاووس هزینه شده است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در این نشست گفت: در سال گذشته از محل منابع داخلی مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای شهرک صنعتی گنبدکاووس هزینه شده که از این مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای طرح توسعه صرف شده است.

رضا شهمرادی اظهار کرد: در سال گذشته مبلغ هفت میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان مصوب و تخصیص داده شده که برای ۶ میلیارد تومان آن پروژه تعریف و هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۷۰۰ تن قیر رایگان نیز برای شهرک های صنعتی استان در نظر گرفته شده تا تا پایان شهریورماه پروژه هایی از محل اعتبارات این قیر رایگان انجام می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه کار مطالعات تصفیه خانه شهرک صنعتی گنبدکاووس توسط مشاور قبلی به مدت سه سال به طول انجامید در صورتی که این مطالعات می توانست ظرف مدت ۶ ماه اماده شود. در حال حاضر مطالعات فاز دوم این تصفیه خانه انجام شده و مراحل انجام مناقصه در سامانه ستاد و ترک تشریفات را طی می کند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول