اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

گوگل، آمازون، متا و مایکروسافت زیر ذره‌بین رگولاتوری اروپا/ اشتراک داده‌ها با مقامات الزامی شد

گوگل، آمازون، متا، مایکروسافت و 15 شرکت دیگر مشمول قوانین محتوای اتحادیه اروپا هستند.

گوگل، آمازون، متا و مایکروسافت زیر ذره‌بین رگولاتوری اروپا/ اشتراک داده‌ها با مقامات الزامی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت علی‌اکسپرس متعلق به علی بابا، بازار آمازون، اپ استور اپل و 16 شرکت فناوری دیگر از مرداد ماه مشمول قوانین جدید محتوای آنلاین اتحادیه اروپا خواهند شد.

16 شرکت دیگر عبارتند از شرکت گردشگری هلندی بوکینگ، فیسبوک، نقشه گوگل، گوگل پلی، جستجوی گوگل، گوگل شاپینگ، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، اسنپ‌چت، تیک‌تاک، توییتر، ویکی پدیا، یوتیوب، بینگ مایکروسافت و زالاندو.

طبق قوانین شاخصی که به عنوان قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته می شود، شرکت ها که همگی بیش از 45 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند، ملزم به انجام مدیریت ریسک، انجام ممیزی خارجی و مستقل، به اشتراک گذاری داده ها با مقامات و محققان و اتخاذ مرام‌نامه هستند.

این مقررات همچنین محدودیت‌هایی را برای تبلیغات هدفمند تعیین می‌کند: با منع پردازش داده‌های حساس برای هدف‌یابی تبلیغات یا استفاده از اطلاعات کودکان. در حالی که بازارها الزاماتی برای بررسی هویت فروشندگان دارند. همچنین باید به کاربران پلتفرم های آنلاین بزرگ و موتورهای جستجو اطلاعات واضحی در مورد اینکه چرا محتوای خاصی به آنها توصیه می شود ارائه شود و  آن ها حق انصراف از سیستم‌های توصیه مبتنی بر پروفایل را دارند. این مقررات از پلتفرم‌ها می‌خواهد که قوانین و مقررات مشخصی داشته باشند - و آنها را با جدیت و غیر خودسرانه اجرا کنند.

برتون به خبرنگاران گفت: ما در نظر داریم که این 19 پلتفرم آنلاین و موتورهای جستجو به طور سیستماتیک مرتبط شده و مسئولیت های ویژه ای برای ایمن تر کردن اینترنت داشته باشند.

او گفت که در حال بررسی است تا ببیند آیا چهار تا پنج شرکت دیگر تحت این قانون قرار می‌گیرند یا خیرو انتظار می‌رود طی چند هفته آینده در مورد آن ها تصمیم‌گیری شود.

قانون خدمات دیجیتال  یک قانون پیشنهادی توسط اتحادیه اروپا است که هدف آن تنظیم پلتفرم‌های دیجیتال و خدمات آنلاین است.  این قانون سعی دارد مجموعه‌ای از قوانین را تعریف کند که اطمینان حاصل کند حقوق بنیادین کاربران آنلاین مانند حریم خصوصی، آزادی بیان و رقابت عادلانه حفظ شود. همچنین هدف آن افزایش شفافیت و پاسخگویی پلتفرم‌های آنلاین، به ویژه در رابطه با مدیریت محتوا، تبلیغات و حفاظت از داده‌ها است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول