اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتشار نسخه الکترونیک کتاب بودجه 1402 شهرداری تهران در سامانه شفافیت

نسخه الکترونیک کتاب بودجه سال 1402 شهرداری تهران جهت دسترسی مردم در سایت شفافیت و پرتال شهرداری تهران قرار گرفت.

انتشار نسخه الکترونیک کتاب بودجه 1402 شهرداری تهران در سامانه شفافیت

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، بودجه سال 1402 شهرداری تهران پس از تصویب در شورا، ارسال به فرمانداری، اصلاح و تایید فرمانداری از شورای شهر به شهرداری تهران ابلاغ شد که در 28 اسفندماه 1401 توسط شهردار تهران به معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا ابلاغ و پس از آن در 9 فروردین 1402 توسط معاونت مربوطه به همه واحدهای تابعه شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد.

کتاب بودجه در 11 بخش تهیه و تدوین شده که بخش اول تطبیق بودجه با برش سالانه برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، بخش دوم ماده واحده و تبصره ها، بخش سوم خلاصه تعادل منابع و مصارف، بخش چهارم درآمدها و منابع و بخش پنجم مصارف بودجه در یک نگاه است.
همچنین بخش ششم شامل اعتبارات به تفکیک ماموریت، برنامه و طرح/خدمت، بخش هفتم شامل اعتبارات حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان به تفکیک واحدهای اجرایی، بخش هشتم شامل بودجه مناطق 22گانه، بخش نهم شامل بودجه واحدهای ستادی و سازمانها و شرکتهای تابعه، بخش دهم شامل فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت مردمی (تبصره 19) و بخش یازدهم شامل پروژه های مستمر توسعه محله ای مناطق 22گانه است.

امسال قالب کتاب بودجه شهرداری تهران دچار تغییر و تحول شده و از جداول تلفیقی و مقایسه ای به تفکیک نوع اعتبار (هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی) جهت ارائه اطلاعات و همچنین جداول جدید از جمله مصارف در یک نگاه، اعتبارات مربوط به نیروی انسانی و جداول پروژه های مستمر توسعه محله ای به تفکیک مناطق 22گانه نیز استفاده شده است.

کتاب بودجه 1402 شهرداری تهران دارای دو پیوست است که پیوست 1 بودجه مصوب به تفکیک مناطق 22گانه و واحدهای اجرایی مستقل و پیوست 2 بودجه مصوب سازمانها و شرکت های تابعه را شامل می شود.

لازم به ذکر است؛ رقم بودجه مصوب 1402 شهرداری تهران 75 هزار و 990 میلیارد تومان است که برای بودجه مناطق و واحدهای ستادی 31 هزار میلیارد تومان و برای بودجه عمومی سازمان ها و شرکت ها 45 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است. همچنین برای منابع داخلی سازمانها و شرکتها نیز 18 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

 بودجه مصوب سال 1402 شهرداری تهران به همراه بودجه مصوب تفضیلی و بودجه مصوب سازمانها و شرکت ها در سامانه شفافیت به آدرس  https://shafaf.tehran.ir  قابل دسترسی است.
لینک کتاب بودجه 1402 شهرداری تهران:
 https://b2n.ir/h40883

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول