اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تقویت همدلی میان کارفرمایان و کارگران منجر به رونق تولید می‌شود

امام جمعه ساوه گفت: تقویت همدلی و همکاری میان کارگران و کارفرمایان باعث رونق و افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

تقویت همدلی میان کارفرمایان و کارگران منجر به رونق تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی امروز در جمع اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: تقویت همدلی و همکاری میان کارگران و کارفرمایان باعث رونق و افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود؛ شتاب بخشی چرخ اقتصاد در گرو توجه به این مهم است.

وی با اشاره به این که شهرستان ساوه یکی از قطب‌های صنعت کشور محسوب می‌شود، افزود: انواع تولیدات منحصر به فرد در واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال در شهر صنعتی کاوه ساوه مایه مباهات و افتخار است.

امام جمعه ساوه بیان کرد: هماهنگی و دلسوزی کارفرمایان نسبت به کارگران در این شهرستان ستودنی است به نحوی که آنان دغدغه‌ مسکن و معیشت این قشر زحمتکش را دارند.

رحیمی با توجه به کارگری بودن ساوه و وجود بزرگترین شهر صنعتی کشور در این شهرستان گفت: مهاجرت افراد از اقصی نقاط کشور به این خطه، ضرورت تقویت زیرساخت‌ها به ویژه مسکن را دوچندان می‌کند از این‌رو باید با همکاری تمامی ارگان‌ها و نهادها برای آن چاره‌جویی شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: توجه به هر دو قشر کارگر و کارفرما به عنوان ستون تولید و اقتصاد پویا ضروری ست.

امام جمعه ساوه تکامل مادی و معنوی را در گرو کار دانست و ادامه داد: انسان از طریق کار نیازمندی‌های خود را تأمین و ایجاد نشاط کرده است.

دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر نیز گفت: احداث شهرک مسکونی کارگری در ساوه ضروری است.

داود میرزائی اظهار کرد: اشتغال هزاران کارگر با رشد سالانه ناشی از مهاجرت افراد از سراسر کشور به این شهرستان ضرورت احداث این شرکت را دوچندان کرده است.

وی افزود: علی رغم پیگیری‌های متعدد از مسئولان ارشد استانی و محلی سابق و فعلی، متاسفانه، تاکنون این مهم به نتیجه نرسیده است.

دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: هم‌اکنون یکی از نیازهای جدی کارگران، مسکن است که باید برای تحقق آن با توجه به شرایط شهرستان ساوه و وجود صدها واحد تولیدی و صنعتی فعال با همکاری کارفرمایان و مسئولان استانی و محلی تلاش کرد.

میرزایی گفت: بررسی نرخ تورم در چند سال گذشته نشان‌دهنده آن است که توجه کاملی به قشر مستضعف جامعه نشده و این قشر زحمت‌کش، با وجود کاهش هزینه‌های ضروری خود باز هم در تأمین حداقل‌های زندگی مثل مسکن، درمان، خوراک و …برای خانواده‌ خود دچار مشکل است.

وی افزود: در این میان، هزینه‌هایی که برای مسکن صورت می‌گیرد و سهم بالایی در سبد معیشت این طبقه از جامعه دارد، برای کسانی که بدمسکن هستند، حداقل ۷۰ درصد و برای کسانی که دنبال مسکن می‌باشند، برابر با ۸۵ درصد سبد معیشت آن‌هاست.

دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به نام‌گذاری امسال با نام «مهار تورم و رشد تولی» گفت: هدف از این نامگذاری در واقع حمایت از حقوق قشر کارگر و تجلیل از زحمات و تلاش‌های کارگرانی است که فعالیت‌های آنان نقش موثری در تسریع روند سازندگی و توسعه جوامع دارد.

میرزائی افزود: کارگران در همه جوامع باید از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند چراکه می توان آن‌ها را بازوان قدرتمند و عامل اصلی حرکت هر جامعه به سوی رشد و پیشرفت دانست و اگر توانمندی کارگران با قدرت فکر و اندیشه به کار گرفته شود نه تنها روند پیشرفت و توسعه دوچندان می‌شود بلکه شاهد جامعه‌ای فعال، پویا و نشاط هستیم.

رییس تامین اجتماعی ساوه نیز گفت: همدلی و همکاری سازنده در تسریع امور تولید با حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و صنعتی امکان‌پذیر است.

امیر آوانلو افزود: اشتغال مجدد بازنشستگان، کسری نیروهای کار در برخی سازمان‌ها مانند صمت و... پرداخت دستمزدهای نامتعارف در دو سال آخر منتهی به بازنشستگی را از مهم ترین نقاط ضعف تعدد برخی قوانین نام برد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به صنعتی بودن شهرستان ساوه، ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی ۷۳ درصد است و اغلب خدمات گیرندگان شاغل و مابقی را کار افتاده، بازنشسته یا مستمری‌بگیر شامل می‌شود.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ساوه نیز گفت: هم‌اکنون ۲۱ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی در این شهرستان وجود دارد که نیازمند حمایت جدی مسئولان در بهره‌مندی از خدمات در زمینه‌های مختلف هستند.

هادیان با اشاره به اینکه لزوم ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان، اظهار کرد: جامعه کارگری خواهان مهار تورم و تثبیت قیمت‌هاست، هر چند که دولت برای کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها در بازار تلاش می‌کند اما در این شرایط قدرت معیشت آنان باید حفظ شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات طریق‌القدس شهرستان ساوه نیز گفت: امیدآفرینی در میان جامعه‌ کارگری، خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است.

رضا خاندانه بر امیدآفرینی و بصیرت افزایی به عنوان محور فعالیت‌های جامعه کارگری ضروری دانست و افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، جامعه کارگری اعم از کارگران و کارآفرینان محور عملیاتی ساختن شعار سال در جامعه به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: بسیج کارگری در این هفته برنامه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف تدارک دیده شده است.

وی، ثبت و سیره شهدای کارگری ساوه از سوی صدا و سیمای استان مرکزی، آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با واحد‌های صنعتی، گل‌باران گلزار شهدای گمنام، برگزاری همایش بزرگ کارگری، برگزاری جلسه اخوت کارگر با کارفرما، تجلیل از بانوان کارگر، پویش من کارگر ایرانی ام در فضای مجازی و تهیه مستند طرح شهید برونسی و معرفی تولیدات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی و پخش از صدا و سیمای استان مرکزی را از مهم ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته کار و کارگرعنوان کرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول