اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دویچه وله: اسرائیل بیش از هر زمانی دچار تفرقه شده است

یک خبرگزاری آلمانی گزارش کرد که در هفتاد و پنجمین سالگرد از پیدایش رژیم جعلی صهیونیستی، این رژیم بیش از هر زمانی دچار نفاق و تفرقه شده است.

دویچه وله: اسرائیل بیش از هر زمانی دچار تفرقه شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در هفتاد و پنجمین سالگرد پیدایش رژیم جعلی صهیونیستی، خبرگزاری دویچه وله گزارش کرد که این رژیم بیش از هر زمانی دچار نفاق و تفرقه شده است.

این خبرگزاری آلمانی در مقدمه گزارش خود نوشته است در حالیکه اسرائیل برای بزرگداشت روز استقلال خود آماده می‌شود، ظاهراً تل‌آویو در یک دو راهی قرار گرفته است و اصلاحات قضایی کابینه راست‌افراطی رژیم صهیونیستی به اختلافات عمیق منجر شده است.

این گزارش سپس به تظاهرات‌های گسترده علیه دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی اشاره کرد و نوشت که هر شنبه شب، هزاران نفر در سراسر اراضی اشغالی علیه طرح بازنگری قضایی کابینه راست‌افراطی نتانیاهو تظاهرات برپا می‌کنند.

یک شیمیدان بازنشسته یهودی که هر هفته در تظاهرات علیه نتانیاهو مشارکت می‌کند به دویچه وله گفت: «من ذاتاً بسیار خوشبین هستم اما این روزها بسیار بدبین هستم اما تسلیم نمی‌شویم».

این گزارش سپس ادامه داد، در چهار ماه گذشته،‌ شکاف در جامعه بین مخالفان و حامیان این طرح جنجالی گسترش یافته است. مخالفان این طرح می‌گویند که بازنگری قضایی دموکراسی رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند و این در حالی است که طرفداران آن می گویند که لازم است آن‌چه را که آنها به عنوان یک دیوان عالی بیش از حد قدرتمند توصیف می‌کنند، مهار کرد.

یکی از ساکنان صهیونیست سرزمین اشغالی می‌گوید که در خصوص آینده این رژیم بسیار نگران است و تأکید دارد که نزاع در خصوص طرح بازنگری قضایی «ممکن است به یک جنگ داخلی منتهی شود».

از طرف دیگر، «تامر پرسیکو» محقق اندیشکده «شالوم هارتمن» تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در یک دو راهی قرار گرفته است و این تنها به طرح بازنگری قضایی محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد: «موضوعات مختلفی که برای مدت‌ها سرکوب شده یا نادیده گرفته شده است، هم‌اکنون نمایان شده است: حوزه عمومی لیبرال/غیر لیبرال اسرائیل، رابطه بین دین و دولت، که البته مرتبط است و رابطه بین اکثریت سکولار و اقلیت افراطی ارتدوکس در خدمت ارتش. همه این موارد اکنون در حال بحث است». اکثریت جوانان افراطی ارتدوکس در ارتش خدمت نمی‌کنند.

«رونی امیر» دانشجوی 24 ساله و فعال سیاسی اسرائیلی می‌گوید که حضور در تظاهرات هفتگی علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو اهمیت دارد اما مسئله مهم که برای او اولویت دارد این است که شاهد پایان اشغالگری قلمرو فلسطینیان و «عدالت برای همه» باشد.

وی در این خصوص گفت: «در تظاهرات، من یک بلوک ضداشغالگری هستم که خواهان آزادی و برابری برای مردم فلسطین و برای همه هستم. تمرکز ما بر اشغالگری است که معتقدیم اساس تمام چیزهایی است که هم‌اکنون در حال رخ دادن است و ما خواهان دموکراسی واقعی برای همه هستیم. ما کشوری می‌خواهیم که برای همه آزاد باشد نه اینکه چنین چیزهایی بر اساس ملیت یا مذهب باشد».

وی ادامه داد که مقام‌های رژیم صهیونیستی این روزها آن قدر به مسئله امنیت اهمیت می‌دهند که از موضوعات دیگری چون آموزش یا هزینه‌های بالای زندگی غافل شده اند.

این جوان صهیونیست تأکید کرد که درگیری فلسطینیان و صهیونیست‌ها هیچ‌گونه محبوبیتی ندارد و دست‌کم این موضوع در بین جوانان یهودی اسرائیلی فاقد محبویت است زیرا آن‌ها هیچ‌گونه تجربه‌ای در زمینه فرایند صلح دهه  1990 و زمانی که توافقنامه صلح اسلو جای خود را به این امید داد که فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در مسیر راه حل دو کشوری هستند. ندارند.

این خبرگزاری سپس به اختلاف میان طرفداران راست‌گرایان و چپ‌گرایان در سرزمین اشغالی اشاره کرد و نوشت که برخلاف چپگرایان، راست‌افراطی‌ها امیدوارند که حداقل بخش‌های از اصلاحات قضایی اجرا شود.

دویچه وله در پایان با اشاره به اظهارات یکی از ساکنان اراضی اشغالی نوشت، در حالیکه تمرکز در حال حاضر بر بازنگری قضایی است اما امید است که نسل جوان‌تر در این سرزمین راه‌حل‌هایی برای این چالش‌ها پیدا کنند.

یکی از ساکنان اراضی اشغالی در این خصوص گفت: «ما علی‌رغم بدبینی باید خوش‌بین باقی بمانیم. ما باید هر آن چه را می‌توانیم انجام دهیم».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول