اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

جذب ۱۲۴ نخبه در دانشگاه تربیت مدرس/تامین مسکن به جلوگیری از مهاجرت نخبگان کمک می‌کند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اعلام اینکه ۱۲۴ نخبه طی پنج سال اخیر در این دانشگاه جذب شده‌اند، گفت: برای آنکه نخبگان مهاجرت نکنند باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که یکی از آنها تامین مسکن است.

جذب ۱۲۴ نخبه در دانشگاه تربیت مدرس/تامین مسکن به جلوگیری از مهاجرت نخبگان کمک می‌کند

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس، درباره ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به این دانشگاه جهت تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی (کارمندان) در روز دوم اسفند ماه سال گذشته به امضا رسید.

 دانشجو گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران، این دانشگاه در هر زمینه‌ای که شهرداری نیاز علمی داشته باشد، به آن کمک می‌کند.

وی یادآور شد: اجرای پروژه‌ای در این ابعاد و بزرگی که بحث ساخت ۳ تا ۵ هزار واحد مسکونی در آن مطرح است، به طور متوسط حدود ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد. مهم این است که با یک روال منطقی و علمی آغاز شود و امیدواریم که این کار هرچه سریعتر عملیاتی و کلنگ آن بر زمین زده شود. بر همین اساس با شهردار تهران نشست‌هایی را برگزار کردیم تا بتوانیم در چندماه آینده آن را عملیاتی کنیم.

دانشجو، با بیان اینکه ساخت مسکن توسط دانشگاه و در اختیار گذاشتن زمین برای این کار در راستای برنامه جهش تولید مسکن صورت می‌گیرد، افزود: این ۳ تا ۵ هزار واحد مسکونی بخشی از ۶۵ هزار واحد مسکونی است که با شهرداری تهران و سازمان اوقاف تفاهم‌نامه آن را امضا کردیم و احتمالا برای ساخت این واحدها سازمان اوقاف هم به نوعی دخیل خواهد بود.

دانشجو اظهار داشت: شهردار تهران وظیفه خود می‌داند که مسکن همه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه‌های تهران را تامین کند. به هر صورت سرمایه‌گذاری و ساخت برعهده شهرداری است و آورده ما هم زمین و علم و توان برای کارهایی است که شهرداری می‌خواهد انجام دهد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: برای آنکه نخبگان مهاجرت نکنند، باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که یکی از آنها تامین مسکن آنها است؛ بنابراین دنبال این هستم که مسکن همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و به ویژه نخبگان را تامین کنیم.

وی با اشاره به طرح ساخت مسکن برای اساتید دانشگاه گفت: مهاجرت اعضای هیأت علمی دانشگاه روند عجیب و غریبی داشت و حداقل ماهی یک یا دو درخواست مهاجرت داشتیم اما در دوماه گذشته این روند متوقف شده و ما حتی یک نفر درخواست مهاجرت نداشتیم.

دانشجو با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۱۲۴ هیأت علمی جدید از نخبگان خوب کشور در این دانشگاه استخدام کردیم، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ نخبه هم مهاجرت کرده‌اند البته طبق آمار ورود نخبگان به کشور نسبت به خروج آنها بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد نخبگان در دانشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: امیدواریم که برای همه نخبگان این امکان فراهم شود، البته برای رشد نخبگان بستری لازم است که توسط یاوران علمی (کارمندان) باید ایجاد شود؛ بنابراین امیدواریم که این بستر در این طرح دیده شود و بخشی از نیازهای آنها هم برطرف شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه، این اقدام دانشگاه در ساخت مسکن را الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: این اقدام دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه پیشتاز در امر واگذاری مسکن به اعضای هیأت علمی و کارکنان، بازتاب‌های مثبتی در میان سایر دانشگاه‌ها داشته و سبب شده دیگر دانشگاه‌ها در این مسیر گام بردارند و در جهت ساخت و واگذاری مسکن به اعضای هیئت علمی و کارمندان خود پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول