اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای تفاهمنامه پیشگیری و رفع شرایط اضطراری بین ازبکستان و هند

وزارت شرایط اضطراری ازبکستان و آژانس ملی رفع پیامدهای اضطراری وزارت کشور هند تفاهمنامه‌ همکاری در زمینه پیشگیری و رفع شرایط اضطراری امضا کردند.

امضای تفاهمنامه پیشگیری و رفع شرایط اضطراری بین ازبکستان و هند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالله کولداش اف» وزیر شرایط اضطراری ازبکستان و «نیتیاناند رای» معاون وزیر کشور هند در شهر «دهلی» بین وزارت شرایط اضطراری ازبکستان و آژانس ملی در امور رفع پیامدهای شرایط اضطراری وزارت کشور هند تفاهم نامه‌ای را در زمینه پیشگیری و رفع شرایط اضطراری امضا کردند.

هیأت ازبکستان به ریاست «عبدالله کولداش اف» وزیر شرایط اضطراری این کشور به هند سفر کرده و در نشست دوره‌ای روسای نهادهای پیشگیری و رفع شرایط اضطراری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر «دهلی» شرکت کرد.

در چارچوب این سفر هیئت ازبکستان با مقامات وزارت کشور هند دیدار کرد.

در چارچوب این گفت‌وگوها با «آمیت شاه» وزیر کشور هند و دیگر مقامات این کشور تاکید شد که در نتیجه روابط صمیمی و دوستانه بین «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند همکاری بین دو کشور گسترده شده است.

خاطرنشان شد که سفرهای متقابل سران دو کشور عامل مهمی در رساندن روابط دوجانبه به سطح کیفی جدیدی است.

همچنین تاکید شد که بین وزارت شرایط اضطراری ازبکستان و ادارات مربوطه هند در زمینه پیشگیری از شرایط اضطراری و رفع پیامدهای آن همکاری نزدیکی برقرار شده است.

عنوان شد که متخصصان این زمینه فرصت‌های زیادی برای دستیابی به دستاوردهای جدید همکاری در آینده دارند.

در این دیدار نمایندگان هند آمادگی خود را برای سازماندهی آموزش و افزایش مهارت متخصصان ازبکستان در آکادمی ملی امنیت فنی و آتش نشانی (NAFS) در «ناگپور» اعلام کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول